شناسهٔ خبر: 66516324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی بقاع متبرکه خراسان برای دهه کرامت

بقاع متبرکه استان خراسان رضوی برای برگزاری باشکوه دهه کرامت در آمادگی کامل قرار دارند.

صاحب‌خبر -
آمادگی بقاع متبرکه خراسان برای دهه کرامت
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع امامزادگان خراسان رضوی با نزدیک شدن به ایام دهه کرامت برنامه‌های متنوعی را آماده کرده اند و امیدوایم امسال شاهد برگزاری جشن‌های باشکوهی در این ایام پر خیر و برکت باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده با اشاره به برخی اقدمات در حال انجام در بقاع متبرکه استان افزود: همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در راستای اجرای طرح «قرار دوازدهم»، به همت مرکز افق بقعه متبرکه خواجه اباصلت (ره) مشهد، تعداد ۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال تهیه و بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.
 
وی عنوان کرد: همچنین دومین مرحله طرح قرار دوازدهم سال۱۴۰۳ در بقعه متبرکه امامزاده سید محمد علوی (ع) مشهد هم برگزار شد و طی این مرحله ۲۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیون ریال، تهیه و بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.
 
این مسئول تصریح کرد: همچنین با مشارکت خیرین و مرکز افق بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد (ع) مشهد، ۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال تهیه و بین خانواده‌های نیازمندان توزیع شد.
 
حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی روحانیون طرح «هجرت» با موضوع جهاد تبیین و سواد رسانه با همکاری مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان زین علی و عین علی (ع) شهر دررود شهرستان زبرخان از دیگر برنامه‌های بقاع این شهرستان در این ایام است.
 
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در بقاع متبرکه استان گفت: بقعه امامزاده سید حمزه (ع) شهرستان کاشمر از اماکن فعال در حوزه آموزش قران و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان است که این جلسات به همت مرکز افق این بقعه درحال برگزاری است.
 
وی یادآور شد: این روز‌ها با نزدیک شدن به ایام دهه با برکت کرامت، آئین غبارروبی بقاع متبرکه نیز در حال انجام است؛ به طور مثال بقاع امامزاده محمد علوی (ع) و امامزاده غیاث الدین محمد (ع) مشهد به تازگی غبارروبی شده است.
 
او درباره جشنواره دانش آموزی «بر مدار خورشید» هم گفت: این جشنواره پیرامون زندگی و سیره امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) شهرستان نیشابور در قالب‌های نقاشی، خوشنویسی، طراحی، گرافیک، عکاسی، مستند، شعر و سرود در حال برگزاری است و علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

نظر شما