شناسهٔ خبر: 66515005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرعت گرفتن نوسازی پلاک‌های ناپایدار پایتخت

بسته تشویقی تکمیلی ویژه بافت‌های فرسوده و پلاک‌های ناپایدار پایتخت تا پایان خرداد ابلاغ خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سرعت گرفتن نوسازی پلاک‌های ناپایدار پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بسته تشویقی تکمیلی ویژه بافت‌های فرسوده و پلاک‌های ناپایدار پایتخت تا پایان خرداد ابلاغ خواهد شد. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:طبق این بسته، مالکان پلاک‌های ناپایدار در محدوده‌های بافت فرسوده اگر بتوانند تجمیع را به ۴۰۰ متر برسانند، مجوز ساخت دو طبقه تشویقی به آنها داده می‌شود.

مهدی هدایت افزود:مالکان پلاک‌های ناپایدار در محدوده‌های بافت فرسوده در معبر ۸ متری هم اگر بتوانند تجمیع را به ۲۰۰ متر برسانند، دو طبقه تشویقی می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:بسته تشویقی که سال گذشته داشتیم در برخی محدوده‌ها موثر و کارساز بوده، اما در برخی محله‌ها به علت یکسری مشکلات اثرگذار نبوده است.

مهدی هدایت افزود:بر این اساس از این بسته آسیب شناسی کردیم و امسال این بسته را با نظر کارشناسان و معاونت‌های شهرسازی مناطق کامل‌تر کردیم که هم شامل مشارکت با سازمان اوقاف است برای زمین‌های اوقافی و هم مشارکت با دولت است که هفته گذشته در نشست دولت موضوع تسهیلات دولت مطرح شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: با بسته تشویقی جدید می‌خواهیم موضوع سیاست تشویقی را در محدوده بافت‌های فرسوده به پلاک‌های ناپایدار در شهر تهران تسری دهیم، چون متاسفانه در سال‌های گذشته برای پلاک‌های ناپایدار که خارج از محدوده بافت فرسوده قرار گرفتند، سیاست‌های تشویقی نداشتیم و شاهد نوسازی در این محدوده‌ها نبودیم.

مهدی هدایت افزود: در بسته تشویقی جدید، بیشتر موضوع تسری مشوق‌ها به پلاک‌های ناپایدار، موضوع تسهیلات بانکی و همچنین سیاست تراکم تشویقی با رعایت اصول شهرسازی و همچنین معابر شهری که محدودیت‌هایی داشتند و برای تجمیع‌های بزرگ مقیاس، سیاست‌های دو طبقه تشویقی را در نظرگرفتیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:هدف ما این است که با تامین پارکینگ و خدمات نوسازی را در شهر تهران که یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است، تسریع کنیم و این بسته را تا آخر خرداد ابلاغ خواهیم کرد که شامل بافت‌های فرسوده و پلاک‌های ناپایدار است.

نظر شما