شناسهٔ خبر: 66514070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک کتابخانه خیرساز در بَردَسکَن سه سال پس از ساخت افتتاح شد

مشهد-ایرنا- فرماندار بردسکن گفت: کتابخانه عمومی و خیرساز روستای "شفیع آباد" بردسکن که سه سال قبل عملیات ساخت آن پایان یافته بود هفته جاری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

علی دهقان زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه عمومی روستای شفیع آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن توسط ۲ خیر و با حمایت های بنیاد برکت سه سال قبل تکمیل شده بود که به دلیل نداشتن نیرو برای اداره آن در این مدت به بهره برداری نرسیده بود.

وی اضافه کرد: نیروی این کتابخانه عمومی باید توسط اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تامین می شد که سرانجام این اقدام توسط اداره کل یاد شده انجام و کتابخانه خیرساز افتتاح شد.

براساس اعلام اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن، کتابخانه عمومی "برکت" مرحوم حاج "سیدمجتبی حسینی" با مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۶۵ مترمربع با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

این کتابخانه دارای بخش‌های کودک، مخزن کتاب، ۲ سالن مطالعه ویژه زنان و مردان و سالن نشریات است و یکصد و پنجاه و سومین کتابخانه عمومی زیرپوشش اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما