شناسهٔ خبر: 66512844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ شهرستان خراسان رضوی نیازمند ۲۴ همت

طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ شهرستان خراسان رضوی نیازمند ۲۴ همت است.

صاحب‌خبر -

طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ شهرستان خراسان رضوی نیازمند ۲۴ همت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی درجلسه شورای معادن شهرستان بردسکن با محوریت بررسی مسایل و مشکلات فرآروی معادن گفت: یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم تحقق طرح نهضت ملی مسکن می‌باشد که تنها در چهار شهرستان بردسکن، کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۴ همت نیاز است که باید دولت این تسهیلات را تامین کند. 
حجت الاسلام جواد نیک بین افزود:کمک به معادن در واقع کمک به حوزه اشتغال منطقه است و همه دستگاه‌ها باید برای حل مشکلات معادن پای کار باشند و از هرگونه سخت گیری‌های بی‌مورد به جد پرهیز کنند.

وی گفت: مدیران باید از قانون به نفع مردم و صاحبان سرمایه استفاده کنند به طوری که قانون را نشکنند.

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی از اداره معادن خواست از نیرو‌های بومی منطقه در معادن به کارگیری کنند و در جذب نیرو‌های متخصص می‌توانند از شهرستان‌های ترشیز که نیرو‌های متخصص و ماهر وجود دارد استفاده کنند.

حجت الاسلام نیک‌بین بر متمرکز کردن حساب‌های بانکی معادن در شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه حقوق دولتی معادن به خزانه واریز می‌شود به دنبال این هستیم که این مبلغ به شهرستان برگردد.

وی گفت: ۹۸ درصد مشکلات معادن منطقه در شهرستان قابل حل است و مدیران نباید معادن و صاحبان سرمایه را برای گرفتن استعلام و یا دیگر مطالبات خود اذیت کنند.

وی از راه اندازی گشت نامحسوس ویژه مدیران خبر داد و افزود: مدیرانی که در حوزه تولید و اشتغال سنگ اندازی کنند و مشکلات صاحبان سرمایه را در منطقه پیگیری نکنند از طریق مدیران کل عملکرد آنها گزارش داده خواهد شد.

وی گفت :درست است قوانینی در کشور وضع شده است ولی مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به طوری این قوانین را خم کنند که سرمایه‌گذاران را در حوزه اشتغال و تولید کمک کنند.

وی همچنین از سرمایه‌گذاران خواست در حوزه اشتغال و تولید نگاه مهربانانه داشته باشند نه چپاولگرانه بلکه کاری کنند که باعث توسعه و پیشرفت منطقه باشند.

 

 

نظر شما