شناسهٔ خبر: 66511704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پویش سلامت دهان و دندان در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت :بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر شناخته می‌شوند .

صاحب‌خبر -

پویش سلامت دهان و دندان در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر شفیعی نیا با اشاره به آغاز پویش سلامت دهان و دندان در دزفول  گفت : جایگاه و اهمیت سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بر اساس شواهد علمی کاملا مشخص و قطعی شده و تاثیر دو طرفه و نقش بیماری‌های دهان و دندان در دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی نیز به اثبات رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود : همچنین مشکلات دهان و دندان در زنان باردار می‌تواند بر سلامت جنین تاثیر سوء داشته باشد.

وی گفت : این پویش از ۱۷ اردیبهشت در دزفول همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش آگاهی عمومی جامعه در زمینه سلامت دهان و دندان آغاز و مداخلات متعددی همچون آموزش به گروه‌های هدف، ارائه خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق کم برخوردار .. اجرا خواهد شد.

در حال حاضر مراکز خدمات جامع سلامت شمس آباد، صفی آباد، میانرود، سیاه منصور، خیبر، سردشت و باغچه بان خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان برای برخی گروه‌های هدف مانند دانش آموزان، مادران باردار و با تعرفه دولتی به سایر گروه‌های هدف ارائه می‌دهند.

در شهر دزفول نیز مراکز خدمات جامع سلامت شماره یک (خیابان اقبال لاهوری بین آفرینش و هجرت) و دو (بلوار ولی عصر، میدان بهاران، نبش بهاران ۲) کلیه خدمات دندانپزشکی را با تعرفه دولتی به مراجعین ارائه می کند.

شایان ذکر است، بزودی کلینیک دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت حمزه سردشت دزفول نیز راه اندازی خواهد شد.

نظر شما