شناسهٔ خبر: 66511338 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیپلماسی علمی ابزار پایدارسازی روابط ایران و روسیه

رئیس دانشگاه تهران در دیدار با سفیر فدراسیون روسیه در ایران، درباره چگونگی پایدارسازی روابط همه جانبه ایران و روسیه از طریق دیپلماسی علمی گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

دیپلماسی علمی ابزار پایدارسازی روابط ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه تهران در محل دفتر ریاست دانشگاه تهران با سفیر فدراسیون روسیه در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر مقیمی با اشاره به پیشرفت روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شاهد هماهنگی بسیار خوب بین دیپلمات‌های ایران و روسیه هستیم و معتقدیم که این دیپلماسی باید در بخش علمی هم به همین میزان از اهمیت و قوت برخوردار باشد تا بتوانیم روابط سیاسی خوب دو کشور را از طریق دیپلماسی علمی پایدار و تقویت کنیم.
وی تأکید کرد: قریب یک دهه است که اجلاس مشترک رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه شکل گرفته است و شاهد برگزاری اجلاسیه‌های رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به صورت حضوری و مجازی و به میزبانی هر دو کشور بوده‌ایم.
سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز با ابراز خرسندی از بازدید از مجموعه‌ دانشگاهی به قدمت دانشگاه تهران، همکاری علمی را یکی از مؤلفه‌های اصلی در روابط بین دولت‌ها دانست و برای گسترش همکاری‌ها و اقدام ویژه به منظور اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه‌های موجود فی‌مابین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های روسیه اعلام آمادگی و درخواست کرد تا زمینه‌ای به منظور بازدید دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مسکو از دانشگاه تهران و آشنایی با ظرفیت‌های تمدنی ایران فراهم شود.

نظر شما