شناسهٔ خبر: 66508689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید چهره صهیونیست افراطی بر تخریب مسجدالاقصی

ملیسا جین کرونفلد، رهبر گروه‌های افراطی صهیونیست موسوم به «کوه معبد» از عزم قاطع این گروه‌ها برای تخریب قبة الصخره و ذبح گاو سرخ به منظور ساخت معبد ادعایی صهیونیست‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، ملیسا جین کرونفلد، رهبر گروه‌های افراطی صهیونیست موسوم به «کوه معبد» از عزم قاطع این گروه‌ها برای تخریب قبة الصخره و ذبح گاو سرخ به منظور ساخت معبد موهوم و ادعایی صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس خبر داد.

در اواخر مارس 2024، گروه‌های مذهبی یهودی افراطی کنفرانسی را در شهرک «شیلو قدیمی» در شمال کرانه باختری برگزار کردند که در آن حدود 100 خاخام از جنبش‌های مذهبی مختلف شرکت کردند و هدف آن‌ها بحث در مورد آمادگی‌های لازم برای ذبح و سوزاندن گاو سرخ به عنوان مقدمه‌ای برای تصرف مسجدالاقصی، تخریب آن و ساختن معبد مورد ادعای صهیونیست‌های افراطی بود.

شایان ذکر است که کرونفلد، از افراد نزدیک به ایتمار بن گویر از جناح راست افراطی و عضو کابینه نتانیاهو است و پیش‌تر تأکید کرده بود که به طور غیر مستقیم در ارتش رژیم صهیونیستی فعال است.

وی همچنین اذعان کرده بود که به همراه گروهی از شهرک‌نشینان در حال آماده‌سازی و تحریک مردم برای هجوم به مسجدالاقصی با هدف تصرف و تخریب آن است.

کرونفلد در این مصاحبه گفت: من از اواخر سال 2021 برای ایتمار کار و برای او کمپین کرده‌ام هیچ‌کس نبود که جلوی ما را بگیرد، ما هرگز از حقی که در اینجا به دست آورده‌ایم عقب نخواهیم نشست.

وی می‌افزاید: گویی آنچه که چند سال پیش منجر به دستگیری شد دیگر جلب‌ توجه نمی‌کند و خطوط قرمز به سرعت در حال جابجایی است، به گفته وی در سال 2022، 50000 نفر به میدان الاقصی هجوم بردند؛ و از این میزان حدود 50 درصد در سال 2022 اقدام به ادای نماز تلمودی کرده‌اند، در حالی که این میزان در سال 2016، تنها 30 درصد بوده است.

انتهای پیام

نظر شما