شناسهٔ خبر: 66507755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند

همزمان با هفته معلم، معلمان خادم یار آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی که پیش از ظهر امروز در ادارات ناحیه یک و 2 آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد، رئیس خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل اظهار داشت: همزمان با هفته معلم و در برنامه‌ای متنوع سعی کردیم تا از معلمان خادم‌یار کانون تعلیم و تربیت رضوی استان اردبیل تجلیلی داشته باشیم.

علی حسن‌زاده تصریح کرد: با حضور در مدارس، نواحی آموزش و پرورش و منزل فرهنگیان با تقدیم تحفه رضوی سعی کردیم از تلاش‌های این معلمان که در طول سال تحصیلی به شکل خداپسندانه در عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و مشاوره فعال بودند، تجلیلی را انجام دهیم تا زمینه برای قدردانی از معلمان خادم‌یار رضوی فراهم آید.

وی گفت: قرار است کانون‌های خدمت رضوی مدرسه نیز در اردبیل راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم از ظرفیت دانش‌آموزان و معلمان در توسعه فرهنگ رضوی بیشتر بهره بگیریم.

رئیس خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: امروز به معنای واقعی تمام مناطق ایران حرم مطهر رضوی است چرا که مردم در طیف‌ها و سلائق مختلف عاشق خدمت‌رسانی به امام رضا (ع) هستند.

حسن‌زاده با ارج نهادن به فعالیت‌های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی و توسعه فرهنگ رضوی کانون‌های خدمت رضوی مدارس راه‌اندازی می‌شود و در کنار پاسداشت هفته معلم در آستانه دهه کرامت برنامه‌های تجلیل و تکریم از فعالان عرصه کانون‌های خدمت رضوی برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری 60 عنوان برنامه در گرامیداشت دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد هشتم ثامن‌الحجج (ع) دهه کرامت نامگذاری شده که در این دهه سعی خواهیم کرد برنامه‌های متنوع را با همراهی 19 کانون تخصصی و 40 کانون معین محلات برگزار کنیم که شامل جشن‌های رضوی و برنامه‌های خدمت‌رسانی بی‌منت گروه‌های مختلف خواهد بود.

رئیس خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل ضرورت فعال‌سازی کانون‌های خدمت رضوی را در شهرستان‌ها با همراهی جوانان و نیروهای علاقه‌مند یادآور شد و اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در گام نخست به عنوان یاوران رضوی سپس خادم‌یاران رضوی در این مجموعه فعالیت کرده و به صورت سالانه در خدمت‌رسانی حرم رضوی نیز ثبت‌نام کرده و حضور پیدا کنند.

در این مراسم مسئول کانون تعلیم و تربیت دبیرانه خدمت رضوی استان اردبیل نیز بیان کرد: در اکثر شهرستان‌ها کانون فعالیت خود را با همراهی معلمان و دانش‌آموزان انجام می‌دهد و ما بیش از 60 معلم خادم‌یار در استان داریم که قصد توسعه این برنامه‌ها را در نواحی و مناطق آموزش و پرورش دارند.

سعید مهدوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه تشویقی و خیرخواهانه در طول سال تحصیلی به همت معلمان و دانش‌آموزان انجام می‌شود تا در کنار حمایت از دانش‌آموزان مستمند، تهیه لوازم‌التحریر، کتب درسی، برگزاری کلاس‌های تقویتی، مشاوره، پیشرفت تحصیلی و انتخاب رشته را برای گروه‌های نیازمند جامعه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: بعد از ثبت اطلاعات در سامانه مورد نظر و گذراندن دوره یاوران رضوی، معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) ثبت‌نام کرده و در این برنامه فعالیت کنند.

مسئول کانون تعلیم و تربیت دبیرانه خدمت رضوی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته معلم تجلیل از معلمان خادم‌یار رضوی را شاهد بودیم و در دهه کرامت نیز سعی ما بر این خواهد بود تا این برنامه تجلیل از فعالان عرصه تعلیم و تربیت، برگزاری نمایشگاه کتاب و سایر برنامه‌های مناسبتی دهه کرامت را شاهد باشیم.

مهدوی افزود: با حضور در ناحیه یک و 2 اردبیل، چندین مدرسه و حضور در منزل تعدادی از معلمان پاسداشت معلمان خادم‌یار را در گرامیداشت هفته معلم شاهد بودیم و قطعا این برنامه‌ها زمینه توسعه فرهنگ رضوی را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/131/.

نظر شما