شناسهٔ خبر: 66507532 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کلاهبرداری با ترفند یک سوال جواب بده، ۱۰۰ میلیون برنده شو

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمان با این شگرد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

کلاهبرداری با ترفند یک سوال جواب بده، ۱۰۰ میلیون برنده شو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه کرد ومدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال میتواند برنده ۱۰۰ میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.


این مقام مسئول افزود: مجرمان با استفاده از ترفند‌های زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند که جهت دریافت جایزه خود کد‌های مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده اند در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

­

رئیس پلیس فتا گفت: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری (رایانه ای) متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.


سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، کلاهبرداری است.

نظر شما