شناسهٔ خبر: 66503684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با آزادی مروان البرغوثی

صاحب‌خبر -
مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با آزادی مروان البرغوثی
خبرگزاری آریا - تشکیلات خودگردان فلسطین با آزادی «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در صورت اجرای توافق مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس، مخالف است.

به گزارش خبرگزاری آریا، تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواسته است تا اجازه آزادی اسیر مروان البرغوثی از زندان‌های صهیونیستی را ندهند .
این منابع افزودند: علت این درخواست این است که البرغوثی تهدیدی برای رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود و حماس بر آزادی او در جریان مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی، مصمم است .
پیش تر کانال 11 رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که تل آویو با آزادی مروان البرغوثی بنا به درخواست حماس مخالفتی ندارد اما مخالف انتقال وی به کرانه باختری است و می‌خواهد که او به غزه منتقل شود .
در همین رابطه روزنامه عبری‌ زبان هاآرتص، نوشت: دادگاه (رژیم) اسرائیل درخواست مروان البرغوثی اسیر فلسطینی برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد .
البرغوثی در سال 2002 به اتهام تشکیل گردان‌های شهدای الاقصی بازداشت و توسط دادگاه رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد محکوم شد .
البرغوثی در سال 2021 تصمیم گرفته بود که از پشت میله‌های زندان در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت کند اما این انتخابات به دلیل اختلافات برگزار نشد .

نظر شما