شناسهٔ خبر: 66494094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش‌وپروش: تدابیر لازم برای حفظ امنیت امتحان نهایی اندیشیده شد

بجنورد-ایرنا- معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری امتحان نهایی در ۶ هزار حوزه گفت: تدابیر لازم برای جلوگیری از تقلب و تخلف در این آزمون‌ها اندیشیده شد. 

صاحب‌خبر -

محسن زارعی روز یکشنبه در حاشیه آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستورالعمل حفاظت از آزمون های نهایی آموزش و پرورش سال گذشته مصوب و امسال نیز به استانداران ابلاغ شده است، دستگاه ها و نهادهای مختلف در این زمینه تکلیف دارند و باید به آن عمل کنند.

وی تصریح کرد: وظایف تامین امنیت حوزه های امتحانی میان دستگاه های مختلف تقسیم بندی شده است و استانداران موظفند نشست های مختلفی را برای تامین امنیت آزمون های نهایی برگزار و پیگیری لازم انجام شود.

زارعی خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات امنیتی برای حوزه های امتحانی در دستور کار است و در این زمینه اعتبار لازم به استان ها داده شد، بخشی از این منابع از طرف ستاد و بخشی نیز از منابع استانی تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی حوزه های امتحانی باید به دوربین های مدار بسته و دستگاه های سیگنال یاب مجهز شوند گفت: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه های امتحانی اختصاص داده شد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: توصیه ما این است که در صورت ناقص بودن تجهیزات امنیتی، مشکلات با استفاده از اعتبارات استانی تامین و نواقص برطرف شود.

سوالات امتحانی از محتوای کتاب درسی است

زارعی با اشاره به اینکه آمادگی استان ها برای برگزاری آزمون های نهایی رصد می شود اظهار کرد: سفرها استانی و بازدیدهای میدانی هم در این باره انجام می شود و تلاش داریم تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

وی گفت: دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی، نگرانی و اضطراب نداشته باشند، تمامی سوال ها و طراحی آزمون بر اساس مطالب کتاب های درسی است و مطالعه دانش آموزان باید مبتنی بر کتاب درسی باشد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تاکید کرد: توصیه این است که دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی بر کتاب های درسی تمرکز داشته باشند.

وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار حوزه امتحانی در آزمون نهایی شرکت می‌کنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری ۵۰ درصد است.

نظر شما