شناسهٔ خبر: 66490527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

معاون سازمان شیلات ایران اعلام کرد:

هرمزگان رتبه اول صید کشور

معاون صیدو بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: استان هرمزگان همواره با بهره ‌برداری مناسب ومسولانه ظرفیت‌های صید و صیادی به عنوان قطب صیادی کشورمطرح بوده است که توانسته با اقدامات صورت گرفته،رتبه اول صید کشور نیز به دست آورد.

صاحب‌خبر -

دنیای اقتصاد- بندرعباس: عطاالله رئیسی درجمع فعالان صید و صیادی هرمزگان تصریح کرد: بدون شک توسعه صید و صیادی با محوریت ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارداشت: به دنبال افزایش صید فراساحل به ویژه در تون ماهیان هستیم و علاوه بر آن ارتقاء مدیریت بهره برداری از صید، استفاده از فرصت های جدید بهره برداری، تقویت استفاده از مدیریت ماهیگیری و ... را مدنظر داریم.

وی خواستار حمایت جامعه صیادی از صید و صیادی اصولی و پایدار در جهت استفاده از ادوات صید به صورت تخصصی و پرهیز از استفاده از ادوات صید مخرب شد و تصریح کرد: استفاده اصولی از ادوات صید و مدیریت و انجام تقویم صید نقش کلیدی در صید مسئولانه دارد.

مسعود بارانی مدیر کل شیلات هرمزگان نیز با بیان ‌‌اینکه استان هرمزگان درصید و صیادی و بهره‌برداری از بنادر صیادی می‌تواند الگوی مناسبی برای کشورباشد ابزاز امیدواری کرد با حمایت های سازمان شیلات و استانداری هرمزگان شاهد رشد و توسعه در حوزه صید و صیادی استان بیش از پیش باشیم.

وی توسعه صید فراساحلی و آبهای دور،ساماندهی بنادر صیادی، استفاده از ظرفیت‌های موجود صید و صیادی درتوسعه آبزی پروری‌،سوق دادن جامعه صیادی به سوی آبزی پروری در راستای کاهش فشاربرذخایر،تشدید برخوردها با صید غیرمجاز،توسعه صید اصولی و پایدار،ارتقای مشارکت جامعه صیادی درمسئولیت‌های اجتماعی، بهره برداری ازظرفیت‌های صید ساردین ماهیان و ... را تنها بخشی از اقدامات مهم شیلات هرمزگان در حوزه صید و صیادی خواند.

گفتنی است در این دیدار نمایندگان جامعه صیادی استان دراین نشست به بیان نظرات، مسائل و پیشنهادات خود در راستای ارتقای صید و صیادی و تشکل های صیادی استان پرداختند.

نظر شما