شناسهٔ خبر: 66479976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد: بخشی از خسارت بارش های اخیر به دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی با بیمه جبران می شود.

صاحب‌خبر -
تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به تداوم بارندگی در استان هشدار داد: دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی در این بارش ها خسارت هایی را متحمل می شوند که با بیمه کردن بخشی از این خسارت ها جبران می شود.
علیرضا نیکروز تاکید کرد: تکرار سامانه بارشی تا پایان سال دور از انتظار نیست و ضرورت داد عشایر، کشاورزان اعم از باغداران، صیفی جات و حتی شیلات استان بیمه محصول خود را جدی بگیرند تا بخشی از خسارت ها با بیمه جبران شود.
وی با اشاره به خسارت های سامانه بارشی سه روز گذشته گفت: علاوه بر خسارت های محصولات کشاورزی در شهرستان گچساران و باشت برخی راه های روستایی شهرستان کهگیلویه مسدود شده است که همکاران راهداری در حال بازگشایی آنها هستند.
نیکروز با اشاره به ریزش جاده پاتاوه- دهدشت حد فاصل «قلعه دختر» و «قلعه گل» (همجوار روستای «دشت قاضی») ادامه داد: بلافاصله پس از ریزش، این جاده ملی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به دیگر خسارت های بارندگی در استان گفت: راه های عشایری و برخی از عشایر ما دچار آبگرفتگی شدند که امدادگران هلال احمر استان کمک های لازم را انجام دادند.

نظر شما