شناسهٔ خبر: 66478731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲.۳ درصدی همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

دکتر شهرام صیادی امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) به‌مناسبت روز ماما با  قدردانی از خدمات جامعه مامایی در ارتقای سلامت مادر و نوزاد، بیان کرد: در استان البرز بیش از ۱۲۰۰ ماما در بخش‌های درمان، بهداشت و آموزش فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هفته ملی ماما با شعار «هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت» از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی‌دردی زایمان طبیعی رتبه دوم کشوری را دارد و سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

او با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد، گفت: این شاخص در تمام بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند، رعایت شده است و فقط یک بیمارستان با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقای جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در آن بیمارستان است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما