شناسهٔ خبر: 66478043 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ از شارژ‌ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند

صاحب‌خبر -

تنها چند تا از گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. درحالی که رقبای چینی از شارژ ۱۰۰ واتی هم فراتر رفته‌اند!

سامسونگ ممکن است بزرگترین و موفق‌ترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی باشد، اما در رقابت روی مشخصات فنی، دستگاه‌های گلکسی اغلب از دیگر رقبا، به ویژه برندهای چینی عقب می‌مانند. سرعت شارژ یکی از بخش‌هایی است که این اختلاف به خصوص مشهود است.

سامسونگ در گوشی‌های هوشمند خود از باتری‌های حجیمی استفاده می‌کند که ظرفیت آن‌ها با اکثر رقبا برابری می‌کند و حتی از آن‌ها پیشی می‌گیرد. با این حال در مورد سرعت شارژ، داستان کاملاً متفاوت است. در حالی که شرکت‌های چینی گوشی‌های خود را به فناوری شارژ سریع با توان بالاتر از 100 وات مجهز می‌کنند، حداکثر سرعتی که در دستگاه‌های گلکسی مشاهده می‌کنید، 45 وات است. به‌طور مثال خبر رسیده که گوشی میان‌رده ریلمی GT Neo 6 از سرعت شارژ فوق‌العاده فراتر از ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ با شارژ‌ ۴۵ واتی گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ با شارژ‌ ۴۵ واتی

اما حتی شارژ 45 واتی هم در بین گوشی‌های سامسونگ چندان رایج نیست. اکثر گوشی‌های این شرکت، چه پرچمدار و چه میان‌رده که طی چند سال گذشته عرضه شده‌اند، به شارژ 25 وات محدود هستند.

در نتیجه، پیدا کردن اینکه آیا یک گوشی گلکسی از شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کند یا خیر، همیشه آسان نیست. برای کمک به خریداران گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ که به‌دنبال شارژ 45 واتی هستند، لیست زیر را تهیه کرده‌ایم.

گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ با شارژ 45 واتی

  • گلکسی اس 24 اولترا
  • گلکسی اس 24 پلاس
  • گلکسی M55
  • گلکسی C55
  • گلکسی F55

این لیست بسیار کوتاه است، به خصوص با در نظر گرفتن این نکته که M55 ،C55 و F55 صرفاً نسخه‌های تغییر نام یافته یک گوشی برای بازارهای مختلف هستند. همچنین در دسترس بودن آن‌ها به وسعت گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده سری A سامسونگ نیست؛ بنابراین برای برخی این لیست حتی کوتاه‌تر هم به‌نظر می‌رسد.

گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ با شارژ‌ ۴۵ واتی گوشی های سال ۲۰۲۴ سامسونگ با شارژ‌ ۴۵ واتی

بعید است که این وضعیت در ماه‌های آینده تغییر کند. سامسونگ قرار است دو گوشی تاشو جدید گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 را در ماه جولای عرضه کند؛ اما تا آن تاریخ مشخص نیست که آیا هیچ یک از این دستگاه‌ها جهشی در زمینه سرعت شارژ از 25 وات داشته باشند یا خیر.

در پایان، به خاطر داشته باشید که صرف نظر از اینکه کدام گوشی را انتخاب می‌کنید، هیچ شارژری درون جعبه آن قرار ندارد. این یعنی هر دو شارژر 25 وات و 45 وات باید به‌صورت جداگانه خریداری شوند. شما می‌توانید آن‌ها را از وب‌سایت رسمی سامسونگ و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا اپل و سامسونگ در استفاده از شارژ سریع محتاط هستند؟ شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی با امکانات بی نظیر و قیمتی باورنکردی رونمایی شد کاربران سامسونگ شاکی از کاهش سرعت شارژ گوشی بعد از آپدیت به وان یو آی ۶.۱ شارژر جدید شیائومی، یک غول کوچک ۱۲۰ واتی است

نظر شما