شناسهٔ خبر: 66477963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد:

تعداد دفاتر تقريب مذاهب اسلامي به 35 دفتر در دانشگاه آزاد اسلامي سراسر کشور رسيده است

صاحب‌خبر -
تعداد دفاتر تقريب مذاهب اسلامي به 35 دفتر در دانشگاه آزاد اسلامي سراسر کشور رسيده است

خبرگزاری آریا_قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه تعداد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی به 35 دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است؛ عنوان کرد:حوادث اخیر که در دانشگاه‌های آمریکا نشان می دهد وقتی مسئله انسانیت تبدیل به فطرت پاک انسانی از باب توحیدی می شود یک اتفاقی خوبی بین ادیان و مذاهب شکل می گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛علی سروری مجددر دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت:از سال 98 با ابتکار دکتر تهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استان‌های تقریبی حرکت خوبی شروع شده و تعداد دفاتر تقریب به 35 دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است و این دفاتر در استان‌هایی که برادران و خواهران اهل سنت و تشیع زندگی می کنند، ایجاد شده اند.
وی در ادامه گفت: مسئله غزه نشان داد که امت اسلامی از هر قوم و مذهبی و با هر گرایشی در دفاع و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه و فلسطین هستند و نسبت به دشمن مشترک ثابت القول هستند و محکم ایستاده اند مخصوصاً در ایام میلاد حضرت مسیح (ع) برادران و خواهران عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در میلاد حضرت مسیح(ع)، آنها نیز پا به میدان گذاشتند و یک نشست بین ادیانی در تهران برگزار شد و الحمدلله خیلی مفید و مؤثر بود.
سروری‌مجد افزود: حوادث اخیر که در دانشگاه‌های آمریکا همین امر را نشان می دهد وقتی مسئله انسانیت تبدیل به فطرت پاک انسانی از باب توحیدی می شود یک اتفاقی خوبی بین ادیان و مذاهب شکل می گیرد.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:  در 5 سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی از حیث آموزشی و پژوهشی و از حیث اداری و مالی و از نظر نظم و انضباط رشد صعودی خاصی پیدا کرده است و سامانه های آموزشیار برای تمام فرایندهای آموزشی از ابتدا تا انتها به صورت یکپارچه و متمرکز در سطح کشور فعال شده است.
سروری‌مجد در ادامه از راه اندازی سامانه های پژوهش یار خبر داد و اظهار داشت: سامانه پژوهش یار برای کلیه فرایندهای پژوهشی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا شکل گرفته و آن بی انضباطی هایی که در حوزه پایان نامه ها و رساله ها در گذشته بوده خوشبختانه ساماندهی شده است و پیش دفاع متمرکز برای پایان نامه ها داریم و سخت گیری هایی که در تدوین مقالات وجود داشت از بین رفته و  آزمون های زبان هم به سختی پیگیری خواهد شد و تلاش می کنیم که افراد باسواد در دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شوند.
وی اضافه کرد: همچنین در 5 سال اخیر انضباط مالی با راه اندازی سامانه حساب یار که راه اندازی شده اند مرتفع  شده و چک های بلا محل و پرداخت های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد اسلامی اصلا امکان‌پذیر نیست.
سروری‌مجد در ادامه این دیدار به فعالیت 276 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  یک میلیون و 350 هزار دانشجو و 50 هزار هیئت علمی تمام وقت و وابسته و 150 هزار دانش آموز و 800 مدرسه وجود دارد که کار رصد و کنترل این واحدهای آموزشی نیازمند این سامانه ها بوده که الحمدلله در 4 و 5 سال اخیر اتفاق افتاده است و همه چیز به صورت متمرکز رصد و کنترل می شود و آن انضباط علمی و انتظاری که مقام معظم رهبری بر ما در سه امر داشتند محقق شده است.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور خاطر نشان کرد: حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی بوده ابلاغیه مقام معظم رهبری به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور بوده است که ما ملزم به تلاش بر این سه محور شویم و تمام واحدهای دانشگاه را بر مبنای این سه حوزه خطیر و مهم تقسیم بندی کردیم.
سروری‌مجد تصریح کرد:کمیسیون گسترش فضای انقلابی با حضور رؤسای تمام استان‌ها و معاونین ذیربط و کمیسیون حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون ارتقای علمی تشکیل شده است و روندی که‌ اکنون در استان کردستان در زمینه این سه حوزه مطالبات رهبری وجود دارد الحمدلله روند قابل قبول و خوبی است که انشاءالله بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه را عملی کنیم.
فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:فعالیت در حوزه مهدویت باید تلاش شود به بدنه فضای مردمی دانشجو و دانشگاه سرایت و تزریق شود.حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت:در استان کردستان با وجود حدود 40 هزار دانشجو در سطح استان که بخشی از آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و با وجود 14 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان می طلبد هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدیدی شروع شود.
وی گفت:الحمدلله زیرساخت های خوبی وجود دارد و در هر شهرستان عمده سهمیه دانشجویان مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد:در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد  برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه هایی در ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وجود دارد و کتاب های معتبری در این زمینه چاپ شده است و بار وسیعی دارد و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.
وی در ادامه با تأکید بر فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت افزود: کار بدنه ای فضای مردمی و از  طرف دیگر کار مهدویت که حالت وابسته ای دارد باید به بدنه دانشگاه تزریق کرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد:اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است کار شود.

نظر شما