شناسهٔ خبر: 66471720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

یادداشت رسیده:

یادداشت | خلاصه‌ای از کارنامه عملی امام صادق (علیه السلام)

حوزه/ حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی در یادداشتی به موضوع خلاصه ای از کارنامه عملی امام صادق علیه السلام پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی کارشناس مذهبی در یادداشتی با موضوع خلاصه ای از کارنامه عملی امام صادق علیه السلام آورده است:

۱- معرفی کامل مکتب بر حق شیعه و احیاء آن به طوری که تا قبل از زمان صادقین (ع) شیعه شناخته شده نبود.

۲- بیان صحیح احکام و دستورات الهی بدون تحریف و تغییر و جلوگیری از بدعتها که در زمان خلفاء بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) زیاد شده بود(که ابن ابی‌الحدید در شرح نهج البلاغه جلد ۱۳می گوید:یکی از خلفا ۹۲ بدعت ایجاد کرد وبه قول اهل سنت اجتهاد کرده درحالی که باوجود نص اجتهاد جایگاه و محل از اعراب را ندارد)

۳- گسترش علوم و دانش و فنون در همه ابعاد شئونات زندگی انسان و جامعه بشریت با تربیت چهار هزار نفر دانشجو و طالب علم و تشکیل دانشگاه صادقیه و تکمیل کار پدر بزرگ گوارش امام باقر علیه السلام که در مدت ۱۹سال امامتش تدوین حدیث را با آن خفقان زمان بنی امیه شروع کرده بود.

۴- تربیت دانشمندان اسلامی که هم اسلام واقعی را فراگیر و جهانی سازند و هم آن را برای تشنگان معنویت و حقیقت تبیین و تفسیر کنند.

۵- تفکیک و جداسازی اسلام ناب و خالص نبوی و محمدی (ص) از اسلام اموی و عباسی.

۶- تفکیک و و جداسازی بین فقه نبوی و پویائی آن و فقه سیاسی و سازش کار.

۷- مبارزه منفی باطاغوت زمان خودش منصور دوانیقی وکنار نیامدن بااو ومعرفی اهداف پلید حکومت عباسیان به بهانه طرفداری از اهلبیت ع که اینها دروغ می گویند ومی خواهند ازطریق اهلببت به حکومت برسند.

۸- مبارزه و جهاد فرهنگی و یاانقلاب فرهنگی و علمی با گروه های منحرف که به نام اسلام فرهنگ و اندیشه های باطل خودشان را به جامعه تبلیغ می کردند، مفسرین به رای، و فرهنگ التقاطی، غلات و خوارج، مرجئه، زنادیقه ودهریها وگروه های دیگر.

۹- تخصصی کردن علوم و تربیت شاگرد در هر رشته و فن و حرفه مورد نیاز جامعه بشری.

۱۰- راه اندازی اجتهاد صحیح و درست و واقعی با معیارهای استنباط دقیق و درست احکام و صاحب نظران که معیار استنباط شان ادله اربعه باشد نه قیاس و استحسان و یا اجتهاد در مقابل نص است.

۱۱- تاکید برتقیه و مبارزات پنهانی وسرّی وازاین طریق نشان دادن عمق فشار براهلبیت ع، و پیروان آنها و شیعیان چه میزان بوده است.

منابع: تحلیل سیاسی زندگی ائمه دکتر حسنی، و افکارسیاسی امامان معصوم علیهم السلام از رسول جعفریان، هاشمی

نظر شما