شناسهٔ خبر: 66469668 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی

با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی ۱۹ هزار و ۱۷۴ نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

صاحب‌خبر -

رییس جهاددانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا نتایج آزمون در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام شود.
به گزارش تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی و هیئت همراه صبح امروز (جمعه 14 اردیبهشت‌ماه) با حضور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از دو حوزه برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کردند.

مسلمی نائینی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه آزمون فوق با حضور بیش از 406 هزار داوطلب به صورت همزمان در 31 استان و 154 شهر، 802 حوزه و 1077 زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران 12 و در شهر تهران 7 حوزه آزمون به این منظور در نظر گرفته شده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جمله حوزه‌های آزمون در شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه آزمون فوق در 4 رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد، عنوان کرد: با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی 19 هزار و174 نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه 1403 از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده‌اند که پذیرفته‌شدگان مهرماه مشغول به کار شوند.

وی تیم اجرایی و مدیریتی این آزمون را در سطح کشور با احتساب عوامل اجرایی دانشگاه‌ها بیش از 10 هزار نفر ذکر کرد و گفت: مرکز آزمون جهاد از سال 1396 شروع فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود 6 سال گذشته 65 آزمون برای دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش عمومی برگزار کرده که بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در مجموع آزمون‌های آن حضور داشته‌اند.

به گزارش تسنیم،‌ تعداد کل داوطلبان این آزمون 406 هزار و 214 نفر هستند که از این مجموع 88671 نفر (22 درصد) را مردان و 317543 نفر (78 درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین استان‌های سمنان و قزوین کمترین داوطلب و استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین داوطلب را داشته‌اند.

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز 17 بهمن‌ تا روز 29 بهمن‌ماه 1402 انجام گرفت که در مجموع 79 درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، 16 درصد با مدرک کارشناسی ارشد و 5 درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند. نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه 1403 از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی(https://hrtc.ir ) اعلام می‌شود.

نظر شما