شناسهٔ خبر: 66469039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است

امام‌جمعه میاندوآب گفت: طاغوت اعظم در دنیا، آمریکای جنایت‌کار است که باید در مقابلش ایستادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام‌ حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به جنایات استکبار جهانی، اظهار کرد: انسانیت و اخلاق گمشده قرن اخیر بوده و شاهد بدترین جنایت‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه هستیم.

امام‌جمعه میاندوآب به تأکید بر ایستادگی و مقابله با طاغوت، افزود: طاغوت اعظم در دنیا، آمریکای جنایت‌کار است که باید در مقابلش ایستادگی کرد.

وی گفت: در دنیا دو مکتب ولایت و مکتب طاغوت وجود دارد که در مقابل هم قرار دارند و انسان باید مشخص کرد که در زیر سلطه ولایت یعنی حق  یا زیر سلطه طاغوت و باطل قرار دارد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه طاغوت با تمام قدرت به میدان آمده و در مقابل مکتب ولایت صف‌آرایی کرده است، تصریح کرد: اگر از ولایت جدا شوی؛ ناخودآگاه در زیر سلطه شیطان و طاغوت قرار می‌گیری.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه قرآن کریم ویژگی‌های طاغوت را بیان کرده است، اظهار کرد: هر قدرتی که منشأ آن غیر الهی باشد؛ طاغوت بوده و هر قدرتی که ریشه و منشأ الهی داشته باشد؛ آن ولایت خدا است.

وی با اشاره به ایام شهادت امام صادق (ع) و با بیان اینکه برخی می‌گویند امام صادق (ع) سیاسی نبود، افزود: مرزبندی با طاغوت یک اصل اساسی در سیره سیاسی امام صادق (ع) بود.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: قرآن کریم؛ رسالت تمام انبیای الهی را بندگی خدا، دورکردن مردم از طاغوت و ایستادگی در برابر طاغوت عنوان کرده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه اهمیت نهضت امام صادق (ع) کمتر از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) نبود، تصریح کرد: امام حسین (ع) با شمشیر در مقابل طاغوت ایستاد و امام صادق (ع) نیز باقدرت کلام، سخن و بیان در مقابل طاغوت ایستاد و راه و مسیر را روشن کرد.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: مکتب امام صادق (ع) یعنی اینکه در مقابل طاغوت بایستی و راه و مسیر خود را مشخص کنی.

وی با بیان اینکه منافقین، طاغوت و شیاطین همه در یک صف در مقابل صف الهی، انبیا قرار دارند، افزود: باید صف خود را از آنها جدا کرده و باقدرت در صف ولایت ایستاد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه دشمن در نیت باطل، اراده و دستیابی به هدف خود جدی است، گفت: ما نیز نباید در راه حق و درست به خود تردید راه داده و باید با اتحاد، همدلی و حمایت از جبهه حق به‌پیش رفته و در دفاع از جبهه حق و ولایت و ایستادگی در مقابل طاغوت استوار باشیم.

نظر شما