شناسهٔ خبر: 66468724 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره‌های امام رضا(ع) سبب‌ساز تعمیق فرهنگ رضوی در کشور است

تهران- ایرنا- جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر مردمی بودن جشنواره‌های امام رضا(ع) گفت: این جشنواره‌ها سبب‌ساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدمحمد هاشمی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی که در سرکره استان بوشهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر برگزاری این جشنواره را یک شجره طیبه و نهال مبارک در روستای سرکره دشتستان دانست و اظهارداشت: ۲۹ فروردین امسال نخستین اختتامیه ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم با شرکت گروه‌های سرود و نمایش روستایی استان‌های مختلف کشور در روستای کردر رضوی میناب با یک عشق آسمانی به امام رضا(ع) برگزار شد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی در سال بعد جشنواره ملی روستایی ـ عشایری ‌در هشت روستا برگزار می‌شود که این شعاع ایمانی و حبی به امام رضا(ع) در همه مراکز مختلف روستایی کشور خود را نشان دهد.

هاشمی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی را سبب توسعه و تعمیق آن در نقاط مختلف دانست و افزود: امسال برای نخستین‌بار جشنواره ملی روستایی و عشایری، در روستای کردر رضوی میناب هرمزگان آغاز به کار کرد و بخش دیگر از این جشنواره در روستای سرکره دشتستان استان بوشهر اجرا شد.

وی به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره مبارک و نورانی بیست و یکمین دوره خودش را طی می‌کند در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره در میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال این جشنواره نه تنها به‌ صورت معمول خودش برگزار شد بلکه هم از جهت مردمی بودن و توسعه کار و هم از جهت عمق فنی و کارشناسی الحمدلله بسیار رشد کرده بود.

هاشمی به ایجاد جوانه‌های دیگر این جشنواره اشاره کرد و اظهارداشت: جشنواره فرهنگی هنری رضوی جوانه‌های دیگر زده که جشنواره فیلم دینی رضوان از آن جمله است و اختتامیه این جشنواره آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) که امسال بیست و یکمین آن برگزار شده است، افزود: از خدمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دیگر دست‌اندرکاران اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر قدردانی می‌شود.

ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این آیین از ارسال هزار و ۵۰۰ اثر به ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی خبر داد.

سعید زمانی گفت: آثار ۵۰ هنرمند در سه بخش «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستا» از استان‌های، خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، اصفهان و بوشهر ارائه و برترین‌ها معرفی شدند.

وی افزود: در رشته نقالی ۱۴ نفر، چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی سسه هنرمند و در بخش عکس روستایی ۱۴ نفر برگزیده شدند.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر با اجرای سعید نوذری در بخش‌های «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» در روستای سرکره دشتستان استان بوشهر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

نظر شما