شناسهٔ خبر: 66468597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ممنوعیت تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوعیت تجویز داروی خارج از فهرست کشوری

به گزارش اکوایران، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌ها در فضای مجازی مبنی بر عدم دسترسی به تعدادی از داروها با اشاره به مسافرتی بودن یا تک نسخه‌ای بودن آنها اعلام کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است. طبق اعلام سازمان غذا و دارو، تجویز

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌ها در فضای مجازی مبنی بر عدم دسترسی به تعدادی از داروها با اشاره به مسافرتی بودن یا تک نسخه‌ای بودن آنها اعلام کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

طبق اعلام سازمان غذا و دارو، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان، بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، ممنوع است.

این سازمان دلیل تمایل عده‌ای از بیماران را در مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن دارو با قیمت مناسب‌تر موجود است، عنوان کرد: این موضوع، یک امر فرهنگی و بنابر تصورات اشتباه موجود در سطح جامعه است که نسبت به محصول تولید شده داخلی شکل گرفته است. از طرفی بخشی از این امر نیز بابت تاکید پزشکان بر کیفیت نمونه خارجی است.

منبع: ecoiran-62738

نظر شما