شناسهٔ خبر: 66468459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران - ۳۴

چند مجموعه کتاب پیشنهاد خرید معصومه میرابوطالبی از نمایشگاه

معصومه میرابوطالبی، نویسنده کتاب کودک و نوجوان ۷ اثر مجموعه‌ای را برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ به ایبنا پیشنهاد کرد.

صاحب‌خبر -

معصومه میرابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ۷ کتاب داستانی را به مخاطبان کودک و نوجوان و علاقه‌مندان به کتاب کودک و نوجوان برای بررسی و خرید از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ پیشنهاد کرد که عناوین آن‌ها عبارت‌اند از: مجموعه دوجلدی «مدرسه حشرات»، مجموعه دوجلدی «گورکن و راسو»، مجموعه ۱۰ جلدی «الکس رایدر»، مجموعه سه‌جلدی «دروازه مردگان»، مجموعه پنج‌جلدی «پتش خوآرگر»، مجموعه سه‌جلدی «آخرین بازماندگان» و رمان «هزارتوی پن».

مجموعه دوجلدی «مدرسه حشرات باحال» به نویسندگی وو شیانگ‌مین با ترجمه معصومه معراجی از سوی کتاب‌های طوطی منتشر شده است. معصومه میرابوطالبی درباره علت پیشنهاد خود گفت: این مجموعه دوجلدی به صورت کمیک و تصویری، داستان یک‌سری از حشرات در یک مدرسه را روایت می‌کند و در عین حال به صورت علمی و پژوهشی به تشریح زندگی حشرات می‌پردازد. این مجموعه می‌تواند یک پیشنهاد علمی‌داستانی جذاب برای مخاطبان باشد.

مجموعه دو جلدی «گورکن و راسو» به نویسندگی ایمی تیمبرلیک با ترجمه پژمان واسعی نیز از سوی کتاب‌های طوطی منتشر شده است. میرابوطالبی درباره معرفی این کتاب گفت: شخصیت این کتاب دو حیوان گورکن و راسو هستند که مفاهیم دوستی و تعامل اجتماعی را به خوبی به مخاطب نوجوان منتقل می‌کنند.

«الکس رایدر» مجموعه ۱۰ جلدی به نویسندگی آنتونی هوروویتس با ترجمه گروهی از مترجمان است که از سوی نشر ایران‌بان منتشر شده. این نویسنده کودک و نوجوان در توضیح داستان این کتاب گفت: این مجموعه در مورد پسری است که پدر و عمویش جاسوس بوده‌اند و او با ماجراهایی که در کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد درگیر می‌شود. این رمان ماجراجویی جذابیت‌های بسیاری برای نوجوانان دارد.

او درخصوص مجموعه سه‌جلدی «دروازه مردگان» به نویسندگی حمیدرضا شاه‌آبادی که از سوی نشر افق منتشر شده، عنوان کرد: این سه جلد یک مجموعه فانتزی ترسناک است. این کتاب از این روی برای مخاطب نوجوان مهم و جذاب است که به یک موضوع تاریخی در دل تاریخ ایران می‌پردازد.

«پتش خوآرگر» مجموعه پنج‌جلدی به قلم آرمان آرین است که نشر افق منتشر کرده و معصومه میرابوطالبی در معرفی این کتاب گفت: این داستان به مردی نیمه ماردوش می‌پردازد که سعی دارد با خوی شیطانی خود مبارزه کند. جذابیت این رمان در این است که آرمان آرین در این پنج جلد به سراغ تمام موجودات اساطیری ایران رفته است.

مجموعه سه‌جلدی «آخرین بازماندگان» را پیرز توردی نوشته و مریم منتصرالدوله ترجمه کرده و نشر افق منتشر کرده است. این منتقد ادبی در معرفی این سه‌گانه نیز گفت: داستان این کتاب در مورد معضلات زیست‌محیطی است. زمانی که زمین نابود شده و بیماری فراگیر همه زمین را فراگرفته است؛ ولی تعدادی از حیوانات همراه با یک پسر سعی در نجات یافتن از این موقعیت دارند.

و آخرین عنوان پیشنهادی معصومه میرابوطالبی رمان «هزارتوی پن» به نویسندگی آلن ویلیامز با ترجمه پیمان اسماعیلیان است که از سوی نشر افق منتشر شده است. نویسنده کتاب «بابا فوفو» درباره این اثر گفت: این رمان از قصه‌های عامیانه برای ساختن موقعیتی که کمی پذیرش مرگ دارد و درباره ایستادگی در برابر ظلم در یک موقعیت جنگی در اسپانیاست، استفاده می‌کند. فیلم این کتاب نیز ساخته شده است.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما