شناسهٔ خبر: 66467557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه مبارکه:

بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است

امام جمعه مبارکه گفت: جنبش دانشجویی و بیداری امروز جوانان در دانشگاه‌های دنیا مرهون روشنگری رهبر معظم انقلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه مبارکه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌های گذشته نامه‌ای خطاب به جوانان نوشتند و در نتیجه جهاد تبیین اینک جوانان دانشجو در آمریکا و بعد هم اروپا خواهان پایان قتل عام در فلسطین هستند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان شبانه به خوابگاه‌های دانشجویی حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

امام جمعه مبارکه با اشاره به اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اضافه کرد: امروز موضوع غزه و فلسطین تنها مختص کشورهای اسلامی نیست بلکه این مسئله جهانی شده و دنیا شاهد برپایی اعتراض دانشجویان در دانشگاه بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان با اعتراض مسالمت‌آمیز مشغول حمایت از مردم فلسطین و غزه هستند و از سویی جهانیان شاهد برخوردهای خشن پلیس آمریکا و کشورهای غربی هستند و از این رو چهره واقعی آن‌ها دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به عملیات وعده صادق و پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: این عملیات غرورآفرین همه محاسبات و برنامه‌ریزی‌های دشمنان در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی علیه کشور ما را به چالش کشید.

وی افزود: با گذشت بیش از ۲۰ روز از انجام عملیات وعده صادق همچنان جهان و منطقه تحت تأثیر آن قرار دارد و باید از ۲۶ فروردین امسال (روز انجام این عملیات) به‌عنوان روز تاریخی و بزرگ یاد شود.

امام جمعه مبارکه همچنین با تبریک روز معلم گفت: معلمان همیشه جامعه‌ساز بوده‌اند و نقش معلمان و دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی بی‌بدیل و ارزشمند بوده است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: گسترش و عمق‌بخشی به مفاهیم دینی و مذهبی به‌ویژه مذهب تشیع در زمان آن امام همان شکل گرفت و ایشان به‌عنوان رئیس مذهب جعفری معروف شدند و این مذهب در بین شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

نظر شما