شناسهٔ خبر: 66467304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه جیرفت: همچون حوزه نظامی در بخش اقتصاد هم توانمند شویم

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: مردم توقع دارند همچون بخش نظامی در حوزه اقتصاد هم قدرتمند، توانمند و مقاوم شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: مردم ما منتظر وعده صادق در مسائل اقتصادی هستند بنابراین مسئولان اقتصادی باید از این تجربه موفق استفاده کنند چون وضعیت اقتصادی مردم مطلوب نیست.

وی ادامه داد: تاکید رهبر فرزانه انقلاب سالها بر اقتصاد مقاومتی بوده که به معنای مقاوم سازی اقتصاد است و نتیجه آن هم در زندگی و سر سفره مردم لمس شود.

حجت‌ الاسلام تارم افزود: قدردان همه فعالیت های دولت هستیم اما تلاش ها باید بیشتر شود تا مردم هم آثار تلاش های دولت را در زندگی خود ببینند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه هم دست آنهایی که درصدد توطئه و خیانت بویژه در حوزه اقتصاد و ارز هستند را با قاطعیت از این عرصه قطع کند.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه گفت: دانشجویان دنیا به ویژه آمریکا و اروپا برای حمایت از فلسطین قیام کرده‌اند اما ببینید چه بلایی بر سر آنها در غرب متمدن می آورند.

وی اضافه کرد: اگر شخصی در ایران اسلامی خاری به پایش رود فریاد آنها مبنی بر اینکه ظلم شده و حقوق بشر ضایع شده بلند می شود اما دانشجویانی که مسالمت آمیز از غزه حمایت کردند به طور وحشیانه حتی زن استاد و دانشجو را دستگیر کردند.

وی با طرح این سوال که آیا معنای دفاع از انسانیت، استاد و دانشجو این است؟ ادامه داد: آنهایی که به شدت دلباخته غرب هستند و همیشه از سیاست های آنها دفاع می کنند امروز کجا هستند؟.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: سیاست دوگانه غرب نسبت به آزادی و حقوق بشر اینجا نمایان می شود.

وی یادآور شد: در کشور ما عده‌ای اغتشاشگر دست به آشوب زدند و حتی انسان های بیگناه را شهید کردند، اموال عمومی و دولتی را غارت کردند و آسیب زدند اما پلیس و بسیج با مصونیت برخورد کردند و سعی داشتند از ناحیه آنها کسی آسیبی نبیند.

امام جمعه جیرفت همچنین خطاب به مدیران محلی گفت: مسئولان نسبت به تعیین تکلیف زمین های کارگران شهرداری و فرهنگیان در جیرفت اقدام کنند.

حجت‌الاسلام تارم اظهار کرد: سال‌ها است این زمین ها را خریداری کرده اند و به آنها واگذار شده است بنابراین باید هرچه سریعتر تکلیف آن روشن شود و بیش از این معطل نمانند.

وی ادامه داد: مردم کلرود و کهورییه هم که به شهر متصل شده‌اند کمبودهایی دارند و از شهرداری انتظار دارند بیشتر به آنها توجه کند.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از خطبه با اشاره به اینکه از جامعه اسلامی توقع می رود حوزه‌های پررونقی داشته باشد گفت: کسب علم در حوزه‌ها انتخاب سعادت دنیا و آخرت است و بهترین راه و مطمئن ترین راه برای یاد گرفتن علوم عصمت و طهارت و همچنین بهترین شیوه برای خودسازی، تربیت، سعادت و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت است.

نظر شما