شناسهٔ خبر: 66467102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه قم: مخاطب شناسی نامه رهبر انقلاب راز بیداری دانشجویان آمریکایی است 

قم- ایرنا - امام جمعه قم با اشاره به اعتراض‌های دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا گفت: جوانان غربی اکنون با حماسه طوفان‌الاقصی بیدار شده‌اند و این همان راز نامه‌نگاری رهبر معظم انقلاب با این گروه از جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم طی سخنانی عملیات ترکیبی وعده صادق را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و چند لایه برای ایران، منطقه و جهان بوده است.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام، محاسبه‌های چند کشور قدرتمند را در هم ریخت.

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب بارها از جمله، در سخنرانی روز معلم امسال درباره فلسطین فرمودند، همه بدانند برای حل مساله فلسطین، جز بازگشت این سرزمین به صاحبان مسلمان، یهودی و مسیحی آن هیچ راه‌حل دیگری وجود ندارد، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشکل را حل نمی‌کند.

آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان، با اشاره به حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان و استادان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و ابراز انزجار از جنایت‌های وحشتناک صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: این اتفاق‌ها یادآور تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است، ایشان چند سال پیش در کمال امید به آینده روشن و با توجه به پیچ تاریخی دنیا برای جوان‌های اروپا و آمریکا ۲ نامه نوشتند.

وی افزود: از جمله ابعاد اهمیت این نامه‌ها بُعد مخاطب‌شناسی آن است، رهبر معظم انقلاب در برقراری تعامل فرهنگی نه دولتمردان، سیاستمداران و نخبگان غربی بلکه جوانان و نسل آینده‌ساز آن کشورها را مخاطب قرار دادند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه تصریح کرد: از ابعاد مهم این نامه‌ها، تلاش در جهت راهبرد بیداری جهانی است.

وی گفت: رویداد بیداری دانشگاه‌ها در غرب، آغاز این راهبرد مهم الهی است، خداوند وضعیت انسان‌ها را موقعی تغییر می‌دهد که خود انسان‌ها برای این کار اراده کنند.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: بیداری نخستین گام برای تغییر است.

وی با ذکر این مطلب که استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در مقابل بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند یادآور شد: در هر نقطه‌ای از این جهان، هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری اُمت‌ها و رهایی آنان از بندهای استعمار و استثمار قد عَلَم کرده‌اند، نظام مستکبر جهانی به دنبال سرکوب و خاموش کردن، صدای آنها برآمده است.

خطیب جمعه قم افزود: اگر این بیداری شکل بگیرد مانع منافع نامشروع‌شان خواهد شد، این مستکبران زالو صفت اگر ببینند ملت‌هایی بیدارند، می‌دانند که نمی‌توانند به منافع نامشروع خودشان برسند.

آیت‌الله سعیدی بیان داشت: جوانان غربی اکنون با حماسه طوفان‌الاقصی بیدار شده‌اند و این همان راز نامه‌نگاری رهبر معظم انقلاب با این گروه از جوانان است.

امام جمعه قم گفت: متاسفانه برخی از کسانی که برای خبرهای موهوم جوسازی می‌کنند، در مورد برخورد با دانشجویان در آمریکا خفقان گرفته‌اند.

منتخب قم در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم باید به کسانی که مزدوران آمریکا هستند، با فریاد مرگ بر منافق پاسخ دهند.

وی در بخشی سخنان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سال‌روز شهادت امام جعفر صادق(ع) یادآور شد: ماموران حکومت پهلوی در دوم فرودین‌ماه سال ۱۳۴۲ که مصادف با شهادت امام صادق بود، مراسمی که با حضور آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی‌(ره) در مدرسه فیضیه برگزار شده بود، را بر هم زدند و طلبه‌ها و مردم حاضر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سعیدی با بیان این نکته که باید از مکتب و سیره امام صادق‌(ع) پیروی کنیم گفت: نمی‌توانیم بگوییم حکومت اسلامی به ما ربطی ندارد، کسی که این را می‌گوید از اسلام و ولایت و امامت هیچ چیز نفهمیده است.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بیان کرد: آستان‌های مقدس این دهه را با برنامه‌های متنوع و هدفمند، گرامی می‌دارند، سرآغاز این دهه، میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه‌(س) است.

وی ادامه داد: در میانه این دهه نیز از امین ولایت و عزیز برادر، حضرت شاهچراغ و سایر امام‌زادگان واجب‌التعطیم یاد می‌شود.

وی گفت: در پایان دهه هم از میلاد سراسر نور خورشید ولایت و امامت حضرت ثامن الحجج‌(ع) تجلیل خواهد شد، ولی بدانیم خروجی دهه ولایت صرفا شادی و بزرگداشت نیست.

تولیت حضرت معصومه با تاکید بر اینکه خروجی این دهه باید تبیین فضایل اهل بیت و تکریم این بزرگان و عمل به مطالبه‌های آنان باشد گفت: خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیه قرآن، همچنین بالا رفتن معرفت به زیارت‌ قبور اهل بیت باشد.

وی اضافه کرد: زیارت‌های مردم باید معرفتی باشد، و به برکت این دهه عمل به احکام دین به‌ویژه در میان بانوان و دختران قوت بگیرد.

وی با یادآوری اینکه روز میلاد حضرت معصومه مزین به روز دختر است گفت: بانوان با تاسی به آن حضرت، در عین حضور در جامعه و خدمت به مردم با کارهای مفید و متناسب با شان آنها، حجاب و عفاف را حفظ، و توطئه دشمن را برای رواج بی‌بندوباری خنثی کنند.

امام جمعه قم در ادامه بیان کرد: مردم در دهه کرامت از تلاش‌های نیروی انتظامی، در زبان و عمل قدردانی کنند، جوانان ما و به‌ویژه جوانان قم، برای مردمان ساکن شهرهای دیگر در عمل، معرفت و التزام الگو باشند.

آیت‌الله سعیدی گفت: صداوسیما برنامه‌های دهه ولایت را در شبکه‌های مختلف برای ارتقای معرفت و التزام به ولایت و شادی به سبک اهل بیت پوشش دهد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان بیان کرد: استاندار قم خبر داده است که رئیس جمهور سخت‌کوش، متواضع، محترم و عزیز ما آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی به قم به این استان سفر خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: این سفر رئیس جمهور نیز مانند سفر قبلی پُر از خیر و برکت باشد.

نظر شما