شناسهٔ خبر: 66467100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه داراب:

آگاه‌سازی خانواده‌هاو اجرای محکم حدود الهی مانع ترویج منکر می‌شود

داراب - امام جمعه داراب گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها، بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و اجرای محکم حدود الهی در برخورد با منکرات، نقش مؤثری در پیشگیری از ترویج گناه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان داراب با اشاره به اینکه برای غرب آبرویی در جنگ غزه و فلسطین نماند، گفت: شعار حقوق بشر غرب زیر بمباران بیمارستان‌ها و گورهای دسته جمعی محو و شعار آزادی بیانش زیر چکمه نظامی و ورود نظامی در دانشگاه له شد.

وی افزود: حمایت دو حزب دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا و حتی احزاب پرادعای اروپایی از سرکوب اعتراضات دانشجویی، بیانگر تشدید شکاف دولت‌ها و ملت‌های غربی در جریان جنگ غزه و ترمیم ناپذیربودن این فاصله است.

خطیب جمعه داراب بیان کرد: شعار صلح طلبی غرب زیر چرخ سلاح‌های ارسالی برای اسرائیل نابود شد و حالا بزرگترین دشمن صهیونیست‌ها و غرب ما نیستیم، بلکه مردم و اندیشمندان و دانشجویان خودشان هستند که این همان بیداری آخرالزمانی است.

حجت الاسلام خسروی در بخش دیگری از سخنان خود به وقوع اتفاق ناگوار برای جامعه پزشکی و علمی استان فارس که منجر به مسمومیت تعدادی پزشک در یک دورهمی با مصرف مشروبات الکلی اشاره و ابراز تأسف کرد: عدم برخورد با تقاضا و عدم اجرای حکم شرابخواری باعث شده که این منکر الهی برای عده‌ای امری عادی جلوه کند.

وی با ابراز اینکه شرب خمر از جمله حدود الهی است که به صراحت در قرآن کریم مورد نهی قرار گرفته؛ متذکر شد: کسی که شراب را همانند نوشابه سر می‌کشد بدون شک از حکم و تبعات آن خبر ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، مصرف الکل سالانه سبب مرگ حدود سه و نیم میلیون نفر در جهان و یک سوم بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت ناشی از مصرف الکل است.

حجت الاسلام خسروی تصریح کرد: آنچه که مسلم است سرمایه گذاری غرب و استکبار در به ابتذال کشاندن جوانان جوامع اسلامی و دینی است و یکی از راه‌های آن ترویج و تبلیغ مصرف مشروبات الکلی است.

وی تاکید کرد: اگر حدود الهی در این زمینه‌ها بهتر اجرا و با مجرمان اینگونه منکرات برخورد شود کمتر شاهد رواج و عادی انگاری اینگونه منکرات خواهیم بود.

خسروی تاکید کرد: آگاه سازی خانواده‌ها و بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نقش مؤثری در پیشگیری از این امر خواهد داشت.

نظر شما