شناسهٔ خبر: 66467017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر خراسان جنوبی به سیل‌زدگان امدادرسانی کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به دنبال هشدار سیلاب در آماده باش قرار دارند و اکنون در شهرستان‌های درمیان، خوسف و شوسف نهبندان در حال امدادرسانی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز جمعه اظهار کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در تمامی‌ شهرستان‌های استان در آماده باش کامل هستند و بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به مردم گرفتار در سیلاب روستای کاسه سنگ بیرجند خبر داد و گفت: به دنبال بارندگی‌هایی که در مرکز استان شدت گرفت، تعدادی از مردم روستای کاسه سنگ در هفت کیلومتری شهر بیرجند، با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

وی گفت: پس از دریافت گزارش، تیم امداد کوهستان بیرجند و یک خودروی یونیماگ از ستاد جمعیت استان به محل مورد نظر برای امدادرسانی و بازگشایی مسیر تردد مردم اعزام شد.

اعزام تیم سیلاب هلال‌ احمر به مناطق سیل‌زده شهر عشق‌آباد

رئیس جمعیت هلال احمر طبس نیز از اعزام اولین تیم سیلاب این شهرستان به مناطق درگیر سیل در شهر عشق آباد مرکز بخش دستگردان خبر داد.

علیرضا آزاد گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب طبس به مناطق سیل‌زده با تجهیزات کامل اعزام شد.

وی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی از امروز تیم‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل هستند.

مردم از رودخانه‌های فصلی فاصله بگیرند

رئیس جمعیت هلال احمر خوسف هم گفت: به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این شهرستان تیم‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

محمد ولی‌زاده اظهار کرد: به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شهرستان خوسف جمعیت هلال احمر این شهرستان، تدابیر ویژه در نظر گرفته است.

وی افزود: ١٠ نفر نیروی تخصصی امداد و نجات در قالب دو تیم تخصصی سیلاب در کشیک شعبه در حالت آماده باش با تجهیزات کامل برای انجام عملیات‌های احتمالی امدادی در شرایط سیلاب و آبگرفتگی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوسف تاکید کرد: در صورت شدت بارندگی‌ها، مردم از حضور در مسیر رودخانه یا روان‌آب‌ها و حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

سامانه بارشی جدید از دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال شد و با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش‌ بینی است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

فعالیت این سامانه بارشی که در نیمه شرقی استان شدت بیشتری داشته است، تا فردا ادامه دارد.

نظر شما