شناسهٔ خبر: 66466937 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند.

صاحب‌خبر -

 حسن بروشکی در جمع نمازگزاران جمعه زاهدان ضمن تبریک ایام هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم اظهار داشت: معلم شخصیتی باعاطفه، مهربان، دلسوز و عاشق است که با تمام وجود به دانش آموزان خویش می‌بالد و مهرورزی می‌کند.

وی با اشاره به دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم بیان داشت: مقام معظم رهبری انتظارات و مطالباتی را از دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان مطرح نمودند که با جدیت و بهره‌گیری از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و به کارگیری توان مجموعه باید به عنوان اولویت‌های کاری در دستور کار همکاران فهیم فرهنگی اعم از ستادی تا صف قرار گیرد.

وی افزود: آنچه کار معلم را از دیگران متفاوت و متمایز می‌کند؛ هنر انسان سازی و تربیت انسان‌هاست که ذاتاً در وجود و در فکر و در ضمیر معلم نقش بسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: همه آحاد جامعه به نوعی جامعه هدف و مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمانی هستند که در ساختن شخصیت آنان نقش آفرینی کرده و می‌کنند.

بروشکی بیان داشت: شرایط سخت جغرافیایی، پراکندگی مناطق و پهناور بودن استان کار را در برخی مناطق برای همکاران ساعی و صبورمان سخت و دشوار کرده؛ اما معلمان دلسوز و عاشق با روحیه جهادی و تلاشی بی‌وقفه برای دانش آموزان خود و تربیت و ساختن آنان از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری معلمان سیستان و بلوچستان در کاری خیرخواهانه، خداپسندانه و جهادی مبادرت به تشکیل کلاس‌های تقویتی و بنیه علمی دانش آموزان در قالب طرح احیای پنجشنبه‌های آموزشی و اعتکاف‌های علمی نوروزی نمودند که در نوع خود کم نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آنچه انتظار دستگاه تعلیم و تربیت استان از عموم مردم و اولیا و خانواده‌ها به شمار می‌رود؛ همراهی، همفکری و مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی فرزندان آنان است.

بروشکی گفت: هرگاه مردم در کنار اولیا مدرسه به نقش آفرینی پرداختند یقیناً نتیجه کار دوچندان رو به پیشرفت و تعالی بوده است.

وی با اشاره به تدوین سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، فضاها، تجهیزات و نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در این سند به دنبال آن هستیم که ضمن درک صحیحی از شرایط موجود، نقشه راهی برای رفع خلا‌ها و چالش‌ها و ارتقاء شاخص‌های مختلف ترسیم و در برنامه‌ای ۵ ساله دستیابی به این اهداف محقق گردد.

گفتنی است: پیش از سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان برنامه میز خدمت اداره کل آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم و با هدف پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات مراجعین در محل مصلای قدس نیز برگزار شد

نظر شما