شناسهٔ خبر: 66466820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام: استکبار جهانی کِشته‌ی خود را در خیابان‌ها و دانشگاه‌هایشان درو می کند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه طنین شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در کشورهای اروپایی و آمریکا، صدور فرهنگ انقلاب ایران اسلامی برای مبارزه با نظام سلطه است، گفت: استکبار جهانی کِشته‌ی خود را در خیابان‌ها و دانشگاه‌هایشان درو می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام " اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام حمینی(ره) شهر ایلام، با اشاره به سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: همه ما مدیون مجاهدت‌های علمی و رهنمودهای آن حضرت بوده و بیشتر احادیث ما میراث ایشان و پدر گرانقدرشان حضرت امام محمد باقر(ع) است.

وی با بیان اینکه حضرت امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در فرصتی که پیدا کردند، تبیین‌کننده معارف الهی بودند و امروز با شرکت در مراسم بزرگداشت امامان معصوم(ع)، برای قدردانی از مجاهدت های آنان، باید تمام توان خود را به‌کار بگیریم و به دنیا نشان دهیم که ما قدر امامان معصوم(ع) خود را دانسته و برای آنان اقامه عزا می کنیم.

منزلت، معیشت و جایگاه معلم در جامعه مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ۱۲ اردیبهشت‌ماه روز معلم، استاد و عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از معلمان، فرمودند که آموزش‌وپرورش به‌خاطر اینکه پرورش‌دهنده منابع انسانی است وزارت‌خانه در عرض سایر وزارت‌خانه‌ها نیست، بلکه مقام جدایی دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقام معلم، یادآور شد: ایشان بر لزوم احترام به معلمان و تکریم جایگاه معلمی، اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش و توانمندسازی معیشت معلمان تاکید کردند.

وی بیان کرد: اگر انتظار داریم که نسل آینده که آینده کشور دست آنهاست، منزلت، معیشت و جایگاه معلم در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و آن‌چنان معلم مورد تکریم باشد که هر دانش‌آموز و هر صاحب شغلی آرزو کند که کاش معلم بود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه همه ما به هر شکلی مدیون معلم بوده و در برابر مقام تعلیم‌وتربیت که معلمان دارند، باید از خدا بخواهیم که بتوانیم بخشی از زحمات معلمان عزیز را ادا کنیم.

امام جمعه ایلام: استکبار جهانی کِشته‌ی خود را در خیابان‌ها و دانشگاه‌هایشان درو می کند

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با بیان اینکه هنوز نسل‌کشی، کودک‌کشی، قتل‌عام زنان و کودکان در غزه ادامه دارد، افزود: مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند، وقتی‌که در سازمان ملل مطرح می‌شود کشور مسلمان فلسطین به‌عنوان عضو سازمان ملل پذیرفته شود، آمریکا از قدرت ظالمانه وتو استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد فلسطین به‌عنوان یک کشور رسمی عضو سازمان ملل باشد.

وی یادآور شد: وقتی‌که دادگاه لاهه بحث جنایت‌های اسرائیل را بررسی می‌کند کنگره آمریکا تهدید می‌کند، اگر بخواهید اسرائیل را محکوم کنید، با شما برخورد قاطع خواهد شد و این رویه آشکار استکبار جهانی است، در کنگره آمریکا تصویب می‌کنند که یهودی‌ستیزی ممنوع است، اما منظور آن‌ها از یهودی ستیزی این است که هیچ شهروند آنان در هیچ جای کشورشان نگوید جنگ علیه غزه را متوقف کنید و اگر شعاری به نفع فلسطین بدهد مساوی است با یهودی ستیزی و مجازات شدید دارد.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: اما بازتاب طبیعی این جنایت هایی که با قلدری خود در حق مردم مظلوم غزه انجام می‌دهند این است که مردم و دانشگاه‌های دنیا به نفع مردم مظلوم فلسطین وارد عرصه شده‌اند و خیزش مردمی و دانشجویی ضد صهیونیستی و رژیم اشغالگر و کودک‌کش در آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا فراگیر شده‌است.

صدور فرهنگ انقلاب ایران اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی در شعارهای دانشجویان آمریکایی

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: زمانی تنها در کشور ما شعار مرگ بر اسرائیل در کشور ما طنین‌انداز می‌شد اما امروز این شعار با زبان فارسی در دانشگاه‌های آمریکا مطرح می‌شود و این صدور فرهنگ انقلاب ایران اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی است و در دانشگاه‌های مطرح آمریکا و اروپا دانشجو و استاد به نفع مردم فلسطین شعار می‌دهند.

وی تاکید کرد: قانون حمایت از پلیس در آمریکا بسیار خشن است و اگر فرد در برابر آنان حرکت اضافی انجام دهد، مورد ضرب گلوله پلیس قرار گرفته و خونش هدر می رود، لذا هیچ‌کسی جرأت اینکه که عکس‌العمل دفاعی در برابر پلیس انجام بدهد ندارد.

امام جمعه ایلام گفت: دانشجویان آمریکایی و اساتید آن‌ها برخوردهای خشونت‌آمیز، تخریب و آتش زدن اموال عمومی نداشتند اما منافع استکبار جهانی اقتضای این را ندارد که دانشگاه‌ها و مردم این کشورها، شعار عدالت‌خواهی سر بدهند، لذا با آن‌ها برخورد شدید می‌کنند و این رفتار دوگانه‌ای که می‌بینیم، خوی استکبار جهانی است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: استکبار جهانی در کشور ما برای قبر بدون مرده، مرثیه خوانی می کنند، گوش فلک را کَر می‌کند و می‌ کردند اما برای این همه شهیدی که در فلسطین مظلومانه به شهادت می رسند، سکوت می کنند، این خوی استکبار جهانی تعجب ندارد اما جای تعجب از کسانی است که در کشور زندگی می‌کنند اما پیاده‌نظام دشمن هستند و اهداف دشمن را دنبال می‌کنند.

امام جمعه ایلام: استکبار جهانی کِشته‌ی خود را در خیابان‌ها و دانشگاه‌هایشان درو می کند

وی تصریح کرد: برخی ها در اغتشاشاتی که در کشور ما پیش می‌آمد، رجزخوانی می‌کردند، حافظان امنیت را مورد تهاجم قرار می‌دادند، جوانان را تحریک می‌کردند که آن‌ها را بکشند اما امروز دربرابر قتل‌عام هزاران زن و کودک در غزه سکوت کرده‌اند، آیا زن، زندگی، آزادی در غزه کاربرد ندارد، چگونه این شعاری که در ایران به آن چسبیده بودند، الان به فراموشی سپرده شده و چشمان آنان کور و گوش‌های آن‌ها کَر شده و دم از حقوق بشر و حقوق مظلوم نمی‌زنند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: این برخورد دوگانه برای شناخت پیاده‌نظام دشمن در داخل کشور و قلم به مُزد که برای استکبار جهانی تلاش می‌کرده‌اند کافی‌ست، عوامل دشمن در داخل کشور بدانند که منفورترین انسان‌ها در کشور ما خودباخته های خودفروخته‌ای هستند که زبان و قلم آن‌ها با اشاره‌ی موساد و سیا، برای آنان کار می‌کند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: دشمنان خواستند امنیت کشور ما را به‌هم بریزند، نقشه‌ها ریختند، هزینه‌ها و تلاش‌های بسیار کرده‌اند اما امروز نقشه آنان دامن‌گیر خودشان شده‌است، دشمنان تلاش کردند که تحریم فلج‌کننده را علیه ایران اسلامی به کار گیرند، اما تحریم عاملی برای خودکفایی، پیش برندگی و بازدارندگی جمهوری اسلامی شد و عملیات موفق و غرورآفرین "وعده صادق" نشانه این است که ما توانستیم از تهدید و تحریم‌ها، فرصت بسازیم و به پیش برویم و امروز مقام رسمی آمریکا اعلام می کند که تحریم ایران مفتضحانه شکست‌خورده است.

امام جمعه ایلام: استکبار جهانی کِشته‌ی خود را در خیابان‌ها و دانشگاه‌هایشان درو می کند

دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، امروز کِشته‌ی خود را در خیابان‌ها و دانشگاه‌های خود درو می‌کنند

وی گفت: دشمنان برای ناامنی در دانشگاه‌ها و خیابان‌های ایران اسلامی هزینه کردند اما امروز کِشته‌ی خود را در خیابان‌ها و دانشگاه‌های خود درو می‌کنند، آنان خواستند که حماس و غزه را نابود کنند اما فریاد آزادسازی فلسطین در خیابان‌ها و دانشگاه‌های آمریکا فراگیر شده و لحظه به لحظه طنین‌انداز است و این فریادی است که خاموش شدنی نخواهد بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دانشجویان و مردم آمریکا و اروپا، نقشه نسل‌کشی مسلمانان در فلسطین را تغییر خواهند داد چرا که از وضع استکباری موجود در کشورهایشان به ستوه آمده‌اند و به این فریاد مظلوم خواهی در دنیا نشان می‌دهد که مردم دنیا از وضع موجود و از نظام تک قطبی حاکم بر دنیا، به ستوه آمده و دنبال تحقق عدالت هستند و به یاری خدا، این این عدالت‌خواهی منجر به انتظار ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی(عج) خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به بازگشت پیکر مطهر سردار بسیجی شهید "محمد شفیع فیضی زاده" بعد از ۴۱ سال، گفت: مشیت الهی این است که شهدای جاویدالاثری که در مهمانی الهی متنعم هستند، هر از چند گاهی خود را نشان دهند و ما را به مهمانی خود مفتخر کنند، تا قدردان ایثار و شهادت آنان و خانواده‌های مکرم‌شان باشیم و هدفی که برای آن جانشان را فدا تو کرده‌اند فراموش نکنیم و غبار زمان واقعیت‌ها را از ذهن ما نزداید.

وی با تبریک و تسلیت به خانواده‌های مکرم این شهید، فرزندان و خانواده مکرم‌ و همرزمانشان، از همه مردم استان برای حضور در تشییع پیکر پاک این شهید دعوت کرد.

نظر شما