شناسهٔ خبر: 66466734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دور دنیا در یک دقیقه

بی‌میلی هالیوود به صحنه‌های اروتیک

سحر طلوعی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

ابتدا از المپیک پاریس و حواشی بازیکنان اوکراین و روسیه آغاز می‌کنیم. سپس به هالیوود می‌رویم که محتوای جنسی فیلم‌ها را کاهش داده است. در آخر هم ماجرای درگذشت دومین هشدار دهنده نقص فنی بوئینگ را بررسی می‌کنیم.

 

المپیک پاریس؛ اوکراینی‌ها از مواجهه با روسها خودداری ‌کنند

مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک اوکراین از ورزشکاران این کشور خواسته اند در المپیک پاریس از هرگونه مواجهه غیر ورزشی با ورزشکاران روسیه و بلاروس خودداری کنند.

منظور از مواجهه غیر ورزشی یعنی حفظ فاصله در عکس‌ها، عدم ارتباط کلامی در سالن مسابقات و خارج از آن، عدم ارتباط در پلتفرم‌های مجازی، عدم شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک و … است. تنها رویارویی مجاز اوکراین و روسیه و بلاروس در زمین مسابقه است.

پیش از این اوکراینی‌ها تهدید کرده بودند المپیک پاریس ۲۰۲۴ را تحریم خواهند کرد. آنها از این که کمیته بین‌المللی مسابقات مجوز حضور ورزشکاران روس و بلاروسی را که از حمله روسیه به اوکراین حمایت نکرده بودند، صادر کرده بود، گله داشتند.

 

هالیوود؛ کاهش محسوس صحنه‌های اروتیک در فیلم‌ها

بررسی‌های دقیق در سینمای هالیوود نشان می‌دهد، صحنه‌‌های جنسی و اروتیک در فیلم‌های تولید شده دچار کاهش محسوس شده اند. این اتفاق از سال ۲۰۰۰ تا امروز رخ داده است.

برای مثال فیلم‌های تولید شده در سال ۲۰۲۳ تنها کمی بیشتر از ۶۰ درصد از صحنه‌های جنسی و اروتیک فیلم‌های سال ۲۰۰۰ یا قبل از آن را با خود دارند. فیلم‌های سالتبرن، بیچارگان و … استثنا هستند.

تغییر ذائقه مخاطب خاصه بی‌توجهی نسل Z، احتمال مواجهه با سانسور و محدودیت در بازارهای بین‌المللی عرضه فیلم و همچنین نارضایتی بازیگران از صمیمیت بیش از حد این صحنه‌ها باعث این اتفاق شده است.

 

انتخابات شهرداری؛ جانسون بدون کارت شناسایی آمد!

انتخابات شوراها و شهرداری در بریتانیا و ولز برگزار شده، اما اتفاقات بامزه‌ای هم در حاشیه این رقابت‌های سیاسی رخ داده است، از جمله این که نخست‌وزیر سابق بریتانیا کارت شناسایی همراه خود نداشته است.

بوریس جانسون در حوزه رای‌گیری آکسفورد شایر جنوبی حاضر شده بود، اما مسئولان هنگام انجام فرایند اخذ رای متوجه شدند، نخست‌وزیر سابق بدون کارت شناسایی آمده است.

او مجبور به ترک مرکز رای‌گیری شده است. نکته جالب این که خود بوریس جانسون در سال ۲۰۲۲ الزام همراه داشتن کارت شناسایی برای حضور در انتخابات را ارائه و به قانون تبدیل کرد.

 

پرونده بوئینگ؛ دومین افشاگر نقص فنی درگذشت

جاشوا دین ۴۵ ساله و ممیز سابق در امور کیفی در شرکت هواپیمایی بوئینگ بود. او پس از طی دوره کوتاه بیماری درگذشته است. 

اما چرا مرگ ممیز سابق امور کیفی بوئینگ مهم است؟ او دومین کسی بود که درباره نقص فنی بوئینگ‌های ۷۳۷ ماکس هشدار داده بود. دین همچنین سوء رفتار مدیر ارشد خود را گزارش کرده بود.

دین مدتی قبل به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شد. او به عفونت تنفسی و ذات‌الریه مبتلا شده بود. کار به اینتوبه و تنفس دستگاهی هم کشید و سرانجام مرگ او اعلام شد.

 

اعتراضات آمریکا؛ دستگیری ۲ هزار هوادار فلسطین

پلیس در سراسر ایالات متحده اعم از پردیس‌های دانشگاهی و غیره حدود ۲ هزار هوادار فلسطینی را که شعارهای یهود ستیزانه داده اند، بازداشت کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این وقایع گفته ما کشوری اقتدارگرا نیستیم و اعتراضات را سرکوب نمی‌کنیم، اما مدافع هرج و مرج نیستیم و نظم باید برقرار شود. دانشجویان از شکستن شیشه‌ها و بستن اجباری کلاس‌ها پرهیز کنند.

بایدن همچنین تاکید کرده حق اعتراض برای دانشجویان محفوظ است، اما بستن پردیس‌های دانشگاهی و استقرار چادر‌ها و راه دادن افرادی که دانشجو نیستند در این چادرها صحیح نیست.

 

نظر شما