شناسهٔ خبر: 66466554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یادواره سرداران و شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند برگزار شد

تبریز- یادواره سرداران و شهدای سنگر سازان بی سنگر تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهاد سازندگی شهرستان مرند با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امام جمعه مرند در این مراسم با اشاره به از جان گذشتگی‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس مدرسه‌ای بود که به همه یاد داد هستند کسانی که بدون توجه به مدرک و سواد خود، خالصانه برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن خود را فدا کردند.

حجت الاسلام علی نعمت زاده ادامه داد: اقدامات جهادگران در هشت سال دفاع مقدس بسیار ارزشمند و حیاتی بود به گونه‌ای که در بسیاری از پروژه‌ها سریع و شگفت انگیز عمل می کردند که با هیچ عقل و منطقی سازگار نبود.

وی در ادامه به وضعیت فرهنگی جامعه اشاره و تاکید کرد: علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، باید اخلاق، منش و رفتار این شهیدان نیز به جوانان جامعه انتقال داده شود.

امام جمعه مرند در ادامه ولایت پذیری را یکی از راه حل‌های مهم بسیاری از مشکلات جامعه عنوان و اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی بعنوان الگوی واقعی ولایت پذیری بود به همین دلیل تمامی کار‌ها و اقدامات ایشان در راستای جلب رضایت خدا و ولایت بود و همین امر موجب جاودانه شدن این انسان شد.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای جهادگر شهرستان مرند با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ۲۸ شهید از جمله سردار شهید حاج محمدحسن کسایی و سردار حاج بهروز پورشریفی را در شهرستان مرند تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

 

نظر شما