شناسهٔ خبر: 66466488 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وال استریت ژورنال: پنتاگون جنگنده‌ها و پهپادهای هوایی خود را از امارات به قطر منتقل می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- مجله خبری وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کشورشان پس از اینکه امارات اجازه بمباران یمن و عراق را به هواپیماهای آمریکایی لغو کرد، تصمیم گرفت که هواپیماهای جنگنده و پهپادهای هوایی را به قطر منتقل کند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت:‌ «این روزنامه افزود که در فوریه گذشته، امارات به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیماهای نظامی و پهپادهای آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به اهدافی در یمن و عراق را نخواهد داد و این امر فرماندهی آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستد».

قابل ذکر است که بر اساس گفته یک مقام اماراتی این تصمیم به دلیل ترس از قرار گرفتن در معرض حملات تلافی جویانه یمن یا عراق برای کمک به ارتش آمریکا و حفاظت از خود اتخاذ شده است.

به گفته وی، این تصمیم همچنین به این دلیل گرفته شده است که ایالات متحده «عجله ای برای اتخاذ تدابیری برای حفاظت از امارات» پس از حملات خارجی به خاک خود در سال 2022 نداشت.

علاوه بر این، این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ایالات متحده و قطر در روزهای اخیر برای انتقال هواپیماهای جنگنده، هواپیماهای شناسایی و هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه هوایی العدید توافق کردند.

منابع آمریکایی اشاره کردند که ایالات متحده همچنین در حال بررسی امکان حمله به اهدافی در خاورمیانه از جیبوتی در شرق آفریقا است.

از اواسط ژانویه، ایالات متحده و انگلیس سایت‌های انصارالله (حوثی‌ها) را در یمن بمباران کرده‌اند که گفته می‌شود در پاسخ به تهدیدات آزادی کشتیرانی در دریای سرخ است.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

 

نظر شما