شناسهٔ خبر: 66466281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه سنندج: اولیا و دانش‌آموزان حرمت معلمان را نگه‌ دارند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج، جایگاه عالم را در دین اسلام بسیار ارزشمند دانست و بر لزوم احترام اولیا و دانش‌آموزان به معلمان و مربیان آموزشی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: جایگاه و شان معلم انقدر والاست که پیامبر(ص)، دلیل بعثت خود را معلمی و هدایت مردم به راه درست عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نزدیکترین جامعه بشری به درجه پیامبری، معلمان هستند، افزود: برخی معلمان از بی‌احترامی بعضی از اولیا و دانش‌آموزان، انتقاد دارند که جای بسی تاسف است و نباید شاهد چنین رفتاری باشیم.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها، از مسئولان خواست پناه مردم و دلسوز آنان باشند و ادامه داد: دوری از باندبازی، اجرای عدالت و خدمت صادقانه وظیفه هر مدیری است.

ماموستا رستمی یادآور شد: مسئولان باید به فکر فقرا حتی در دورترین نقاط کشور باشند، البته ثروتمندان نیز باید نسبت به اقشار ضعیف احساس مسئولیت کرده و به آنان کمک کنند.

وی تاکید کرد: از دیدگاه اسلام، بزرگترین کار، خدمت به جامعه و فقرا و تلاش برای توسعه و آبادانی است، همان کاری که دولت اکنون در دستور کار قرار داده است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما