شناسهٔ خبر: 66465943 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مستندی که ساختش پنج سال طول کشید/ نقد و بررسی «نائب الامام» در «کافه مستند»

یازدهمین قسمت از برنامه «کافه مستند» به سراغ مستند نائب الامام ساخته محمدعلی یزدانی رفته است که ساخت آن پنج سال طول کشیده و از چند هزار سند بهره گرفته شده است. . 

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی برنامه، مستند بلند «نائب الامام» که تولید آن بیش از ۵ سال طول کشیده است به زندگی و فعالیت‌های عالم بزرگ شیعه سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی پرداخته است و در قسمت جدید «کافه مستند» پخش و درباره آن گفتگو می‌شود.  

او زعیم شیعیان شیراز و از برجسته‌ترین علمای فعال در مشروطیت بوده که در سال‌های قبل و حتی پس از انقلاب، فعالیت هایش مسکوت مانده است.  

سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی یکی از شخصیت‌های برجسته است که نقش مهمی در تحولات سیاسی و مذهبی در سده اخیر داشته است.

«نائب الامام» محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج و مرکز هنر انقلاب اسلامی است که توسط مرحوم محمد جعفری تهیه شده است. این اثر علاوه بر مصاحبه و اسناد آرشیوی در تصویرسازی‌ها از انیمیشن نیز بهره گرفته است.  

همچنین به گفته کارگردان برای این اثر چند هزار سند تاریخی مطالعه شده است.  

در بخش نقد هنری داود مرادیان و مهدی انصاری میزبان محمدعلی یزدانی کارگردان اثر هستند و درباره نکات فنی و نیز درباره محتوای این اثر و همچنین اهمیت ساخت چنین آثاری به بحث و گفتگو می‌پردازند.

«کافه مستند» برنامه ویژه پخش و گفتگو درباره مستند است که هر هفته روز‌های جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می‌شود. این برنامه محصول گروه مستند شبکه افق است که تهیه کنندگی آن را محمدعلی محمددوست به عهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما