شناسهٔ خبر: 66465810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا شنبه شب علاوه بر وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش‌ بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

سمیه لطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و نفوذ ناپذیری خاک، کماکان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی محتمل است همچنین احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی‌های استان با ۵۵ میلیمتر در ایستگاه حصاردار شهرستان خوسف به ثبت رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بعد از آن ایستگاه فریز با ۴۶ میلیمتر، مختاران ۴۰ میلیمتر، علی آباد زارعین ۳۹ میلیمتر، قدمگاه ۳۱ میلیمتر، حسین آباد ۳۰ میلیمتر، مود و ابراهیمی ۲۹ میلیمتر، گزیک، دستگرد درمیان، حجت آباد و سربیشه ۲۸ میلیمتر، جنوب شهر بیرجند ۲۸ میلیمتر و اسدیه ۱۹ میلیمتر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امروز کاهش موقتی دما رخ می‌دهد افزود: در شبانه روز گذشته زهان با کمینه دمای ۱۰ درجه سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۳۴ درجه گرمترین نقطه استان بود، تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۱۳ و ۲۷ درجه به ثبت رسید.

سامانه بارشی جدید از دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال شد و اداره کل هواشناسی استان در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

نظر شما