شناسهٔ خبر: 66464205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است

جواد افتخاری

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مهمترین مأموریت آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانست.

صاحب‌خبر -

رضا کشتی دار شامگاه دیشب در همایش تکریم و بزرگداشت مقام معلم در رشتخوار حرکت آموزش و پرورش به سمت تربیت تمام ساحتی را ضروری دانست و افزود: معلمان، حلقه اتصال بین دانش آموزان و محیط‌های علمی و آموزشی هستند.

وی بیان کرد: باید در آموزش و پرورش به سمتی برویم که آموزش و تربیت تمام ساحتی اتفاق بیفتد و زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در این امر موفق شده‌ایم که تربیت تمام ساحتی داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: باید مراقب باشیم، دشمنان به سمت جنگ شناختی در حرکت‌اند و نیاز است علم ما نیز همزمان با تغییر روش دشمنان به روز شود.

وی ادامه داد: در این مسیر می‌توان از هوش مصنوعی و همچنین از نقشه‌های دشمنان بر علیه خودشان استفاده کرد و این می‌طلبد که تمامی ارگان‌ها پای کار تعلیم و تربیت باشند.

معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش بیان کرد: اگر بخواهیم برای آینده ایران اسلامی توسعه، عمران و آبادی به ارمغان بیاوریم باید فرزندانی خلاق، باسواد و پویا در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

فرماندار رشتخوار در این همایش ضمن عرض تبریک این هفته و گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروزه رسالت فرهنگیان عزیز، رسالت خطیری است.

مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است

حسین باهوش اظهار کرد: در اوضاع و احوالی که امروزه جامعه جهانی دارد اگر پیشرفتی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اتفاق افتاده منوط به برقراری نظم و امنیت در جامعه است و فرهنگیان به عنوان تربیت کننده دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی می‌توانند در امنیت اجتماعی جامعه مؤثر باشند.

وی در ادامه افزود: مردم عزیز و مسئولان باید قدردان زحمات و فعالیت‌های ارزنده سکان‌داران عرصه تعلیم و تربیت باشند و این تجلیل و قدردانی را به روز و هفته معلم محدود نکنید بلکه در تمامی سال برای جایگاه فرهنگیان و معلمان احترام قائل شوید.

فرماندار رشتخوار خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با دیپلماسی عزتمندانه‌ای که در بین کشورهای دنیا دارد توانسته در عرصه‌های بین‌المللی پیشرفت‌های خوبی به دست آورد و این اقدامات مثبت نتیجه دستان توانمند و آموزش‌های معلمان عزیز بوده است.

باهوش همچنین با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه قدردان زحمات فرهنگیان هستند، تأکید کرد: دانش آموزان ما امانتی گران‌بها در دستان معلمان عزیز هستند و وظیفه معلمان این است که آنان را برای آینده ایران تربیت کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان همانند لوح‌های سفیدی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند و قشر فرهنگی ما باید به درستی محافظ آنها باشند.

فرماندار شهرستان رشتخوار عنوان کرد: تأثیرپذیری دانش آموزان از معلمان بسیار بیشتر از والدین است و این امر می‌طلبد که معلمان به بهترین نحو آینده‌سازان کشور را آموزش دهند.

وی همچنین یادآور شد: در امر معنویت بخشی و بعد فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان نباید غفلت کنیم، باید دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

باهوش تأکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش بر دو بعد آموزشی و پرورشی استوار بوده که در این حوزه بعد پرورشی بر بعد آموزشی مقدم‌تر است.

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور فرماندار رشتخوار، امام‌جمعه شهرستان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش و مسئولان و تمامی فرهنگیان و معلمان شهرستان، مراسم تکریم و بزرگداشت مقام معلم در محل تالار تخت جمشید شهر رشتخوار برگزار شد.

در این مراسم جمعی از فرهنگیان بازنشسته و همچنین معلمان نمونه تعدادی از آموزشگاه‌ها تقدیر شدند.

انتهای پیام

نظر شما