شناسهٔ خبر: 66463986 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد

نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده‌های پزشکی کشور به روزرسانی شد و دانشکده های مشروط مورد تایید قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده های پزشکی کشور در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به روز رسانی شد. این نتایج از سوی واحد اعتباربخشی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت منتشر می شود.

فرآیند اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی شامل چهار مرحله «اطلاع رسانی و آموزش»، «انجام ارزیابی درونی»، «انجام ارزیابی بیرونی» و «صدور و ابلاغ رأی اعتباربخشی» است. این فرآیند از سال ۱۳۹۶ و به دنبال تصویب و ابلاغ برنامه جدید دوره پزشکی عمومی و استانداردهای ملی بازنگری شده و در راستای اجرای بسته اعتباربخشی طرح تحول در آموزش پزشکی انجام شد.

بر اساس نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده های پزشکی کشور در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد سه مورد مجوز چهار ساله و ۸ مورد مجوز سه ساله تأیید کامل را را دریافت کرده اند.

از تعداد ۱۰ دانشکده که به صورت مشروط مورد تأیید قرار گرفته بودند، این موارد تایید شده اند و ۱۰ دانشکده دیگر به مجموعه دانشکده های پزشکی اضافه شده و مورد تایید قرار گرفته اند. در به روزرسانی جدید نتایج اعتباربخشی ۸ دانشکده با موافقت پذیرش دانشجوی پزشکی مواجه شده اند.

بر اساس استانداردهای الزامی دانشکده پزشکی باید:

۱. رسالت خود در رابطه با آموزش پزشکی عمومی را با درنظر گرفتن نیازهای سلامت جامعه، نظام ارائه خدمات سلامت، بر اساس اسناد بالادستی، ارزشها و پاسخگویی اجتماعی تدوین کند.

۲. رسالت خود را با مشارکت ذینفعان اصلی تدوین و به آنها اعلام کند.

۳. در رسالت خود اهداف و راهبردهای آموزش را به نحوی تعیین کند که اجرای برنامه بتواند منجر به تربیت دانش آموختگانی توانمند برای ایفای نقش به عنوان پزشک عمومی و موجب ارتقای حرفه‌ای از طریق یادگیری مادام العمر و آماده تحصیل در مقاطع بعدی (در صورت تمایل) شود.

استانداردهای ترجیحی دانشکده پزشکی بهتر است:

۱. در تدوین و بازنگری رسالت خود از گستره وسیع‌تری از نظرات سایر ذینفعان استفاده کند.

۲. در بیانیه رسالت خود دستاوردهای نوین حوزه پزشکی و جوانب فراملی سلامت را لحاظ کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما