شناسهٔ خبر: 66463796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان جشنواره ملی

پانزدهمین دوره از جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان

صاحب‌خبر -

پایان جشنواره ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در سالن شهیدآوینی و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اعطای افتخار خادمی حرم حضرت امام رضا (ع) به استاد محقق از دیگر قسمت‌های جالب و ماندگار این برنامه بود.

شاعر برجسته کشوری در بخش معرفی کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" اثر مریم زرنشان نیز در این مراسم گفت: کتاب خانم زرنشان کتابی است سراسر تصاویر زیبا، چرا که بچه‌ها با نگاه خود به زیارت می‌روند و با گنبد و آیینه و گلدسته حرف می‌زنند و برایشان خاطره‌ای رقم می‌خورد.

غلامرضا بکتاش گفت: این کتاب حاوی ۹ شعر کودک و نوجوان است که موضوع و محوریت آن زیارت امام رضا (ع) است؛ در تمامی اشعار این کتاب می‌توان تصاویر زیبا و بدیعی از زیارت و حضور در حرم پیدا کرد.

بکتاش گفت: خانم زرنشان در کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" با زبانی روان و صمیمی سخن گفته‌اند و تصاویر و معانی اشعار این کتاب برای قشر کودک و نوجوان نه تنها قابل فهم بلکه دلچسب است.

مریم زرنشان نویسنده کتاب "من این لحظه‌ها را دوست دارم" نیز بیان کرد: در این کتاب ۱۰ شعر رضوی سروده شده که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

او گفت: امسال جشنواره را تولیدمحور با طرح هشت کتاب در نظر گرفتیم و همچنین مجموعه شعر‌های این جشنواره و اشعار برگزیده جشنواره ملی در هشت کتاب منتشر خواهد شد.

در ادامه مراسم با حضور مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمد میرزاده دبیر پانزدهین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، شاعران و نویسندگان این عرصه و علاقمندان به ادبیات آیینی برای نخستین بار از این کتاب رونمایی شد.
 
دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: در جشنواره ملی شعر رضوی ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۲.۵ برابر سال گذشته بود و این اشعار توسط ۱۱۵ شاعر ارسال شده بود.

در پایان مراسم، آیین نکوداشت جواد محقق شاعر و ادیب و استاد ادبیات مطرح کشور و استان همدان برگزار شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما