شناسهٔ خبر: 66463563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم:

۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارایه شد

قم- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه ای قم گفت: سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۸۱ نفرساعت در ۴۰۳ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد و مراکز قم آموزش ارایه شد.

صاحب‌خبر -

سید محمود عرب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت و ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفرساعت در بخش جوار کارگاهی آموزش ارایه شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۳ آموزشگاه آزاد و مراکز جوار کارگاهی در قم، ادامه داد: ۳۵۰ آموزشگاه در بخش خدمات، ۲۷ آموزشگاه در بخش صنعت، ۱۲ آموزشگاه در بخش کشاورزی، ۴۵ آموزشگاه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۲ آموزشگاه جوار کارگاهی به حرفه‌آموزان در استان قم آموزش ارایه می‌دهند.

عرب خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳۹ پروانه فعالیت آموزشگاه ها صادر و یا تمدید شده است.

به گفته وی، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در آموزشگاه های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است و همچنین ۵۴۰ مربی در این آموزشگاه ها فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد و مراکز جوار کارگاهی استان قم، ۴۲ رشته و ۳۹۷ حرفه فعال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه ای قم گفت: گروه‌های آموزشی در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان شامل صنایع خودرو، صنایع چوب، جوشکاری و بازرسی جوش، تاسیسات، صنایع چرم پوست و خز، مدیریت صنایع، مکانیک، برق، ساختمان، امور اداری، بهداشت و ایمنی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، هتل داری، امور دام و ماکیان، امور زراعی، صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فناوری نرم و فرهنگی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، خدمات حقوقی، صنعت گاز، کنترل و ابزار دقیق، صنایع فلزی، معماری، معدن، امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزشی، گردشگری، امور باغی، خدمات تغذیه‌ای، طلا و جواهر سازی، هنرهای تزیینی و فناوری نانو می‌باشد.

نظر شما