شناسهٔ خبر: 66463504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزد دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز:

نماینده همه طوایف مغان خواهم بود/پارس‌آباد مرکز ثقل مغان است

اردبیل-ایرنا- نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد اصلاندوز و بیله سوار از تدوین و ارائه یک برنامه مدون با همکاری اساتید برجسته دانشگاهی برای حل مشکلات منطقه مغان خبر داد و گفت: در صورت کسب رای مردم، صدای رسا و نماینده همه ۳۲ طایفه مغان و طایفه قره داغ خواهم بود.  

صاحب‌خبر -

امید علی رعنایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجلس جایگاه ویژه‌ای در ساختار نظام جمهوری اسلامی دارد به طوری که نزدیک به ۸۰ اصل قانون اساسی به نقش و رسالت نمایندگان و مجلس شورای اسلامی پرداخته است.

نامزد دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد اصلاندوز و بیله‌سوار اضافه کرد: امام راحل هم با عنایت به وظایف تقنینی و نظارتی نهاد قانونگذاری فرمودند که مجلس در راس امور است و امروز همه باید تلاش کنیم این جایگاه و شان حفظ شود.

رعنایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم حضور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب آگاهانه نمایندگان اظهار کرد: امروز کشور و مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و در این شرایط نمایندگان می‌توانند با ارائه طرحهای کارشناسی وعلمی و بررسی و تصویب لوایح ارائه شده از سوی دولت در این زمینه موثر باشند و به مردمی که ۴۵ سال است با تمام وجود پای نظام و انقلاب ایستادند،خدمت کنند.

نامزد دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد اصلاندوز و بیله‌سوار گفت: من به عنوان سرباز کوچک ولایت و فرزند مغان از نوجوانی وجودم را وقف استقلال و عزت و عظمت ایران عزیز کردم و امروزهم قصد دارم با جلب رای اعتماد مردم در سنگر مجلس شورای اسلامی صدای رسای مردم مغان و استان اردبیل باشم و تلاش خواهم کرد فریاد رسای مردم مغان و اردبیل در بهارستان باشم.

وی تصریح کرد: امروز مردم از نماینده صداقت، پاکدستی، توانمندی، تعهد و تخصص می‌خواهند و کسی که به عنوان نماینده مردم ظاهر می شود، باید از تمام توان خود برای سربلندی کشور تلاش کرده و در تراز ملی ظاهر شود.
رعنایی همچنین گفت: اعتقاد دارم نماینده مغان نماینده گروه، طایفه و شهر خاص نیست برای همین من برای خدمت به همه مردم مغان وارد عرصه شدم و برای تامین منافع همه مردم حوزه انتخابیه تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به نقش مجمع نمایندگان استان در تامین منافع جمعی مردم استان اظهار کرد: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا وحدت و انسجام بین همکاران را وجهه همت خود قرار داده و برای تامین منافع مردم استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

همه نمایندگان به لحاظ حقوقی یکسان هستند/ نماینده نباید به کارهای حاشیه‌ای و فرعی مشغول شود

نامزد انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه نمایندگان از منظر قانون یکسان هستند و باید در حد و قواره نماینده ملت ایران ظاهر شوند چه اعضای هیات رئیسه، چه رئیس مجلس و اصولا۲۹۰ نماینده ای که با رای مردم وارد مجلس شدند جایگاه یکسانی دارند.

وی قانونگذاری، و نظارت بر حسن اجرای قانون با استفاده از سازوکارهای پیش بینی شده را وظیفه اصلی نماینده عنوان کرد و گفت: نماینده نباید به کارهای حاشیه ای و فرعی مشغول شود که از رسالت اصلی نمایندگی غافل شود و در صورت رای اعتماد مردم حتما از ظرفیت‌های قانونی به نفع مردم به ویژه محرومان و مستضعفین استفاده خواهم کرد.

نماینده همه طوایف مغان خواهم بود/پارس‌آباد مرکز ثقل مغان است

نماینده همه طوایف مغان خواهم بود/پارس آباد مرکز ثقل مغان است

رعنایی تصریح کرد: منطقه زرخیز مغان اعم از اصلاندوز، بالها رود، پارس آباد، جعفرآباد، بیله سوار منطقه وسیعی است و من نمی خواهم نماینده یک طایفه یا شهر خاصی باشم بلکه می‌خواهم نماینده ۳۲ طایفه مغان و طایفه قره داغ و حتی عزیزانی باشم که از انگوت و موران گرمی در منطقه مغان ساکن هستند، باشم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار، ادامه داد: شهر پارس آباد مهمترین شهر و مرکز ثقل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مغان است که با وجود ظرفیتهای بسیار بالایی که دارد، به خاطر سوء مدیریت نتوانسته به جایگاه در شان مردم آن برسد و در ادوار گذشته نمایندگان نتوانستند در حد و قواره نماینده واقعی ظاهر شوند و هدف من خارج کردن مغان از محرومیت است.
پیگیر توزیع عادلانه امکانات دراستان خواهم بود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو تحقق عدالت را از اهداف اصلی خود در صورت کسب رای و حضور در مجلس شورای اسلامی عنون کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در مغان و استان اردبیل دنبال کنیم، تحقق عدالت و توزیع عادلانه ثروت و قدرت است. معتقدم دشت زرخیز مغان در سال‌های گذشته به لحاظ عدم پیگیری‌های نمایندگان نتوانسته به حقوق بایسته خود دست یابد.

وی اضافه کرد: امروز مغان علیرغم ظرفیت‌های بی بدیل مانند شرکتهای کشت و صنعت مغان و پارس، زمین کشاورزی، آب، گمرک و منطقه آزاد شرایط مناسبی ندارد به طوری که جاده‌های منتهی به این منطقه مرگبار است و یا سال‌هاست کشاورزان از عدم تحقق حقابه متضرر شدند و اجازه کشت دوم را ندارند.

رعنایی با انتقاد از بی توجهی و عدم اهتمام نمایندگان مغان در پیگیری حقابه مغان اظهار کرد: منطقه مغان این ظرفیت را دارد که سه مرحله کشت انجام شود اما به دلیل عدم مدیریت صحیح منابع آب حتی اجازه کشت دوم هم داده نمی‌شود.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد اصلاندوز و بیله‌سوار ادامه داد: این در حالی است که در صورت استفاده درست و بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان با تولید ثروت و رونق بخشی به اقتصاد شرایط را برای اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری و به تبع آن تامین مسکن و ضرورتهای تشکیل خانواده فراهم کرد.

دشت مغان قلب تپنده اقتصاد استان اردبیل است

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های منطقه اضافه کرد: این ظرفیت در منطقه مغان به عنوان قلب تپنده اقتصاد استان اردبیل وجود دارد که این ظرفیت را دارد علاوه بر حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم منطقه برای اقتصاد کشور هم ارزآوری داشته و ثروت آفرینی کند اما دستیابی به این مهم مستلزم رفع گره‌هایی است که وجود دارد.

رعنایی ادامه داد: یکی از الزامات استفاده بهینه از ظرفیت‌های بی بدیل مغان تامین زیرساخت‌های ارتباطی به عنوان شاهرگ هر اقتصاد پویایی است و با توجه به نقش منطقه مغان در تامین امنیت غذایی و مرزی بودن آن دولت و مجلس باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

وی اضافه کرد:علاوه بر این تنها دروازه و راه ارتباطی استان با خارج از کشور گمرک بیله سوار است و همه اهالی منطقه باید از نعمت‌ها و فرصت‌های گمرک و پایانه مرزی بهره‌مند شوند.

بیش از ۲ سال فرصت منطقه آزاد اردبیل را از دست دادیم/منطقه آزاد ظرفیت سه هزار اشتغالزایی مستقیم دارد

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد اصلاندوز و بیله سوار ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که مردم مغان به دلیل سوء مدیریت و اختلافات نتوانستند از آن بهره‌مند شوند منطقه آزاد است که در آستانه راه‌اندازی و استقرار است. اگر منطقه آزاد در منطقه مستقر شود بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

رعنایی یادآورشد: علاوه بر این سالیان سال است برای اکتشاف نفت در مغان کار شده است و اخیرا هم با یکی از شرکت‌ها قرارداد اکتشاف را بستند که در حال شروع کار هستند. تنها در زمان عملیات اکتشاف ۵۰۰ تا ۸۰۰ فرصت شغلی مستقیم و سه هزار اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

کاهش کارکنان کشت و صنعت مغان نشان‌دهنده پسرفت این بنگاه عظیم اقتصادی است

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس بیش از هفت هزار ۵۰۰ مهندس و کارگر و کارمند در شرکت کشت و صنعت مغان مشغول به کار بودند الان جمعیت شاغلین در این بنگاه عظیم اقتصادی حدود یک هزار نفر است که نشان می دهد طی این مدت کشت و صنعت مغان چقدر پسرفت داشته است.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد اصلاندوز و بیله‌سوار افزود: امروز شرکت کشت و صنعت پارس صنایع تبدیلی ندارد و محصولات تولیدی گلخانه‌ها به دلیل عدم فراوری و عدم دسترسی سریع به بازارهای هدف هدر می‌رود. علاوه بر این اگر فرودگاه پارس‌آباد بین المللی شود می‌توان از ظرفیت آن برای ارسال محصولات تولیدی مغان به بازارهای هدف استفاده کرد.

نماینده همه طوایف مغان خواهم بود/پارس‌آباد مرکز ثقل مغان است

پیگیر بازگشایی تردد مسافری از گمرک بیله‌سوار خواهم بود

رعنایی گمرک و پایانه مرزی بیله سوار را از دیگر ظرفیت‌های مهم منطقه مغان عنوان کرد و افزود: در سال‌های گذشته روزانه سه هزار نفر از این گمرک وارد کشور می‌شدند که این امر زمینه‌ساز اشتغال جوانان و ارزآوری به کشور بود متاسفانه این گمرک چهار سال است تعطیل شده و تعداد زیادی از جوانان منطقه شغل خود را از دست داده اند و من پیگیر بازگشایی تردد مسافری از این گمرک خواهم بود.

نماینده دشت مغان باید با مسائل حوزه دیپلماسی آشنا باشد

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و گره‌هایی مانند موضوع تردد مسافری، حقابه مغان، منطقه ازاد مستلزم آشنایی نماینده مغان با دیپلماسی است و مردم باید ۲۱ اردیبهشت به کسی رای بدهند که با آداب و مسائل دیپلماسی آشنا بوده و بتواند از حقوق مردم در این زمینه‌ها دفاع کند.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله سوار و اصلاندوز خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ و توجه توامان به تعهد و تخصص دارم و در این راستا برنامه مدونی با همکاری بیش از ۳۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های سراسر کشور تهیه کردم این برنامه می‌تواند تامین کننده اهداف پیش‌بینی شده در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی حوزه انتخابیه باشد.

ایلین اوباشی بوباشی اولماز؛ من مغان سسی‌ام

وی اضافه کرد: شعار من در انتخابات این است:" ایلین اوباشی و بوباشی اولماز من مغان سسی‌ام" به عنوان فرزند مغان اگر رای اعتماد کردم را کسب کنم قول می‌دهم کاری کنم که مردم از حمایت از رعنایی و رای به من پشیمان نشوند.

رعنایی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهمی در استان وجود دارد که در صورت بهره برداری می تواند نقش بسزایی در تولید ثروت و توسعه استان داشته باشد اما این پروژه‌ها به خاطر عدم جذب اعتبارات راکد مانده است.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تصریح کرد: در صورت جلب اعتماد مردم با قدرت در کنار مدیران خواهم بود و در سالی که مزین به سال جهش تولید با مشارکت مردم شده اسـ، تلاش خواهم کرد با تامین منابع برای حل گره‌های کور اقتصادی استان تلاش کنم.

وی در پایان خطاب به مردم حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار گفت: امروز مغان در یک پیچ تاریخی حساس قرار دارد اگر از بابت آینده فرزندان و جوانان نگران هستید، و اگر خواستار بهبود و ارتقای وضعیت شرکت‌های کشت و صنعت پارس و مغان هستید، اگر نگران تامین حقابه کشاورزی هستید، روز ۲۱ اردیبهشت در پای صندوق‌های رای حاضر شوید، به طایفه گرایی نه بگویید و با رای به صداقت و کارآمدی آینده خوبی برای منطقه رقم بزنید.

امیدعلی رعنایی امیدعلی رعنایی

نظر شما