شناسهٔ خبر: 66463366 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم:

دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد

معصومه بدخشان

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیشترین ارتباط بین المللی را دانشگاه‌های بزرگ در کشور دارند، گفت: هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم از وضعیت همکاری بین‌المللی دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود که در این ارزیابی‌ها، رتبه دانشگاه تهران اول شده است.

صاحب‌خبر -

مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشترین ارتباط بین المللی و پروژه های مشترک بین المللی را دانشگاه های بزرگ در کشور دارند. هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم درباره وضعیت همکاری بین المللی دانشگاه، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام و دانشگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی افزود: دانشگاه تهران در این ارزیابی رتبه اول را کسب کرده است. این دانشگاه به دلیل قدمت، دانشجو و  اعضای هیات علمی زیادی که دارد در اکثریت سال ها رتبه نخست را کسب می کند.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ما با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اسرائیل پروژه های مشترک دارند و تحریم مانعی برای انجام این همکاری بین المللی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

نظر شما