شناسهٔ خبر: 66463124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد دار فانی را وداع گفت

مهاباد- ایرنا - رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

اسعد رسولی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در اموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما