شناسهٔ خبر: 66463063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار؛ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: شهر گردشگری و تجاری چابهار به دلیل عدم متناسب سازی محیط برای تردد بیش از ۲ هزار معلول سخت است و فرصت یک ماهه تعیین شده تا تمامی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل و مشکلات تردد این قشر را حل کنند.

صاحب‌خبر -

جواد سپاهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولان و جانبازان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در چابهار وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مناسب سازی شده‌اند افزود: تمامی ادارات و سازمان‌های این هرستان موظف هستند تا یک ماه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولان وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای و بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولان قدم مثبتی بردارند.

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار؛ فرصت یک ماهه برای مناسب سازی محیط

وی بیان کرد: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن قدردانی از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری برای رفاه حال معلولان گفت: با توجه به این اقدامات موثر، امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولان با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولان در شهر چابهار مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها و در سایر محل های مشخص شده متناسب سازی محیط برای معلولان برنامه ریزی و اجرایی شود.

نظر شما