شناسهٔ خبر: 66462871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

باقری فرد:

افزایش ۱۲ درصدی پذیرش آزمون دستیاری پزشکی پنجاه و یکم مطابق قانون

باقری فرد: معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی گفت: امسال مطابق قانون افزایش ۱۲ درصدی پذیرش دستیاران تخصصی را در وزارت بهداشت اعمال خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در حاشیه بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: در آزمون‌های سال گذشته در برخی از رشته‌های تخصصی همچون طب اورژانس، بیهوشی، طب اطفال و… داوطلبین کمتری تمایل به حضور داشتند و بعضا صندلی این رشته‌ها خالی بود. در سال گذشته، تمهیداتی انجام شد که تا حدودی این ظرفیت‌ها پر شوند. 

اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی کشورهای منطقه توسط وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی منطقه توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، به مدت ۱۰ سال مجوز اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی کشور را به وزارت بهداشت اعطا کرده بود که امسال اتفاق بهتری رخ داد و اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی کشورهای منطقه نیز توسط وزارت بهداشت، کارشناسان و ممیزین ما انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه «اعتبار بخشی وزارت بهداشت مورد تایید فدراسیون جهانی خواهد بود» تصریح کرد: در حال حاضر دو کشور قبرس و لهستان نیز درخواست اعتبار بخشی خود را به وزارت بهداشت ارسال کرده‌اند و در حال ارزیابی این دانشکده‌ها هستیم. 

باقری فرد، دریافت این مجوز را افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما