شناسهٔ خبر: 66462847 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بارندگی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارندگی‌ها در بعضی مناطق کشور گفت: دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب، بارش رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق، بارش خفیف باران و وزش باد به نسبت شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و بعضی مناطق در جنوب و شرق کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه تنها در بعضی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و در سایر مناطق، جوی آرام انتظار می‌رود.

وی گفت: دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب، بارش رخ خواهد داد؛ طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و بارش پراکنده با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما