شناسهٔ خبر: 66458574 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

جمع آوری 90 تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش "مسیرسبز- ایران پاک"

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : جمع‌آوری و ساماندهی حدود 90 تُن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند 1402 تا فروردین 1403 در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی ، جهت یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ یوسف یوسفی افزود: در بازه زمانی یک ماهه  با مشارکت دستگاههای متولی ، و گروه های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار 480 هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود 90تن پسماند و نخاله ساختمانی  جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.
وی بیان داشت : سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرحهای پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاهها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.
یوسفی تاکید کرد:  ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.
لازم به ذکر است، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها ،روستاها و حریم آنها به عهده شهرداریها و دهیاریها، و در خارج از حوزه دهیاریها و شهرداریها بر عهده بخشداری‌ها می‌باشد .

نظر شما