شناسهٔ خبر: 66455843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان

۴۸ بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی سامان تخریب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز درزمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
حجت الله رئیسی گفت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و بقیه برای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریبا ۳ هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.
کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان سامان هم گفت: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.
احسان محمدی افزود: این بنا‌های غیرمجاز شامل ساخت ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.
علی نصیری مسئول گشت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره دریافت مجوز برای ساخت و ساز در باغات و اراضی کشاورزی گفت: هرگونه ساخت و ساز باید طبق قانون و با دریافت مجوز از کمیسیون ماده یک تبصره یک صورت بگیرد.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ امور اراضی کشور شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و ساز‌ها در اراضی کشاورزی از سوی مردم است.

علی کیانی مسئول امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری‌ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

نظر شما