شناسهٔ خبر: 66455809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سطح زرد

احتمال رگبار باران رعدو برق و وزش تند باد در مازندران

هواشناسی مازندران درباره احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی از بعداز ظهر فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت در برخی از مناطق کوهستانی استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با فعال شدن سامانه بارشی که از بعداز ظهر فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت وارد استان  و صبح شنبه  ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از استان خارج می شود 

بر این اساس بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از تبعات این سامانه است.

احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی بویژه گردنه‌ها، و لغزنده بودن جاده ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

همچنین مسافران در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری و رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

باتوجه به مواج بودن دریا از فعالیتهای دریایی خود داری شود.

نظر شما