شناسهٔ خبر: 66453390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد 

بجنورد-ایرنا- رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای کلانشهر تهران تا افق سال ۱۴۰۴ نیاز است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی چمران روز پنجشنبه در همایش روز معمار در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: خرید و تامین اتوبوس های برقی نهایی شده است و اکنون تامین ۹ هزار دستگاه از این ناوگان در تهران نیاز است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران افزود: حمل و نقل برقی و پاک نیاز پایتخت است البته در این باره کشور تجربه ای ندارد به همین لحاظ خرید ناوگان برقی مخالفانی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این امر کار سخت و پیچیده ای نیست خاطرنشان کرد: اکنون زمینه سازی برای تامین ناوگان حمل و نقل برقی در حال انجام است، قراردادی میان شهرداری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت نیرو برای ایجاد ایستگاه شارژ برق منعقد شده است، استارت کار زده شد و تا زمانی که اتوبوس ها تامین شود، ایستگاه های شارژ هم آماده خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه یک ایستگاه شارژ برق اتوبوس به صورت نمادین افتتاح شده است گفت: قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت داخلی از جمله مپنا بسته شده و تا پایان سال شماری از آن تحویل می شود، همچنین خرید و واردات ۲ هزار دستگاه در دست پیگیری است.

وی درباره تامین اتوبوس های برقی برای شهر بجنورد گفت: این امر باید نیازسنجی و مورد مطالعه قرار گیرد، باید میزان تاثیر آلودگی ناوگان حمل و نقل در کاهش کیفیت هوا مورد بررسی قرار گیرد تا ضرورت تامین این ناوگان تشخیص داده شود.

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها با اشاره به اینکه ناوگان برق قیمت بالا و البته دوام بیشتری دارد گفت: نداشتن آلودگی سوخت و صوت از مزایای این ناوگان است.

گلایه از معماری وارداتی

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از ورود نماهای رومی به شهرها اظهار کرد: باید در بهبود سیما و منظر شهری کار شود، معماری رومی وارداتی است که به عنوان حُسن قالب شد، البته مصوب شد که معماری رومی و وارداتی به ویژه برای ساختمان های مسکونی ممنوع شود.

حضور در نشست شورای اسلامی شهر بجنورد و سفر به شهر اسفراین از برنامه های رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران و رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در استان خراسان شمالی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما