شناسهٔ خبر: 66451230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

استاندار گیلان:

بیداری مردم جهان علیه استکبار جهانی به برکت خون شهدا رخ داد

«عباسی» با بیان اینکه به برکت خون شهدا شاهد بیداری مردم جهان علیه سیاست‌های استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی هستیم گفت: باید بکوشیم تا فرهنگ جهاد و شهادت را بیش از پیش برای نسل امروز و آینده معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در چهل و یکمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان و سی و ششمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان ضمن تبریک گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری اظهار داشت: آنچه که ما هم‌اکنون داریم از سیره ائمه اطهار (ع) است که در مسیر تعالی و قرب به پروردگار است که این صحنه زیبا را در روز عاشورا به صورت درس به مسلمانان جهان آموختند و در مسیر انقلاب نیز حضرت امام خمینی (ره) راه ایثار را برای ما ترسیم کردند و شهید مطهری نیز که الگو معلمان بودند این مسیر را به ما آموختند و در  سال‌های اخیر سردار شهید سلیمانی نیز برای مقابله با تهدیدات دشمنان مسیر اهل بیت و شهدا را پیمود.  

عباسی افزود: اکنون شاهدیم که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و دیگر کشور‌های جهان تجمع و راهپیمایی برگزار و از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما به برکت خون شهدا شاهد بیداری مردم جهان علیه سیاست‌های استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی هستیم ادامه داد: قدرت امروز ما نیز برگرفته از خون شهدا و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های الهی آنان در جامعه است و باید بکوشیم تا فرهنگ جهاد و شهادت را بیش از پیش برای نسل امروز و آینده معرفی کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امام راحل مسیر و نقشه راه ایثار، فداکاری و شهادت را برای ما ترسیم کرد افزود: شهدای گران‌قدر نیز این راه را برای ما نمایان ساختند و اینک ما باید این مسیر روشن را با تمام وجود ادامه داده و به نسل جدید بسپاریم.

وی بیان کرد: با وجود آن که شهدای گرانقدر ما مایه و باعث اقتدار نظام شده‌اند، اما تا زمانی که جبهه استکبار وجود دارد باید برای مقابله با تهدید‌های دشمنان، ساز و برگ مناسب برای دفاع از خود را فراهم سازیم و سنگر‌های دشمنان را فتح کنیم.

عباسی به تلاش بیشتر برای آشنایی مناسب نسل امروز با رشادت‌های و دلاوری‌های شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا دهه هشتاد و نودی‌ها با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای ما بیشتر آشنا شوند و فرهگ ایثار و شهادت را به خوبی درک کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: به همین دلیل باید آرمان‌های شهدا را بیشتر در جامعه ترویج داده و بازگو کنیم و کوچه و خیابان‌ها و میادین را به نام و عکس شهدا مزین و به نسل امروز یادآوری کنیم که شهدای ما با خدا پیمان بسته بودند و همه داشته‌های خود را برای حفظ این نظام و میهن در طبق اخلاص گذاشتند و وظیفه ما است که مسیر آنان را ادامه داده و از این نظام و کشور حراست کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما